Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
7,49
You save:
1,20 (16%)
Discounted price*:
6,29
Purchase
Add to Wish List
ID number:641031
Evaluation:
Published: 13.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

24. Galvenās ētikas problēmas 21. gadsimtā; Estētikas kategorija „komiskais”.
Ētiskās problēmas, kas ikdienā jau kļuvušas visiem tik pierastas.
Piemēram: alkohola, tabakas izstrādājumu un narkotisko vielu lietošana (īpaši bērnu un pusaudžu vecumā),normālu savstarpējo attiecību uzturēšana
uzvedība globālajā tīmeklī [internetā],attieksme pret citādo
bezatbildīga rīcība ,aborts, attieksme pret vidi [vides ētikas problēmas].
Komiskais
• ir estētiska kategorija, kura atspoguļo neatbilstību starp nepilnīgu, novecojušu parādību saturu un to izpausmes formu, kura pretendē uz nozīmību.
• Komiskais rodas satura un formas nesakritības dēļ.
• Negatīvie spēki parādās nožēlojamā, smieklīgā veidā.
• Komiskais sastopamas tikai cilvēku sabiedrībā.
• Komiskais ir specifiska estētiska kritikas forma, kas akcentē kritizējamā objekta vājās vieta.

25. Savaldības un nesavaldības pretstatījums Aristoteļa „Nikomaha ētikā”;
Raksturīgāko tikumu un netikumu atspoguļojums mūsdienu mākslā.
• Savaldība un pacietīga izturība pieder pie krietnām un slavējamām īpašībām, bet nesavaldība un mīkstčaulība — pie zemiskām un nosodāmām.
• Par praktiskajā rīcībā gudru cilvēku daži domā, ka viņš nevar būt nesavaldīgs un morāli nenoturīgs, toties citi atzīst, ka daži prātīgi un izveicīgi cilvēki ir arī nesavaldīgi.
• Par nesavaldīgiem sauc arī tādus , kuri ir nesavaldīgi dusmās, tieksmē pēc goda un peļņas.
• Ja savaldīgums izpaužas tikai cīņā pret spēcīgām un zemiskām iekārēm, tad saprātīgi mērens cilvēks nekad nebūs savaldīgs, un otrādi, jo viņam nemaz nepiemīt tādas iekāres. ne jau katra savaldība ir krietna.
• Ja iekāres nav zemiskas un nav arī stipras, tad savaldībā nav nekā apbrīnojama; tāpat, ja iekāres ir zemiskas, taču nav stipras, savaldībā nav nekā sevišķa.
• Ja ar savaldību saprot to, ka jebkurā gadījumā jāpaliek pie saviem atzinumiem, tad tāda noturība ir nederīga, kā, piemēram, gadījumā, ja atzinumi ir maldīgi.
• Ja nesavaldība nozīmē jebkurā gadījumā atteikties no prāta slēdzieniem, tad ir iespējama arī krietna nesavaldība. būs atšķirība s t a r p tādu nesavaldīgu un nenoturīgu cilvēku, kurami r zināšanas, bet kurš konkrētajā situācijā nesaskata, ko
• nevajag darīt, un tādu, kuram ir zināšanas un kurš tās arī liek lietā. Tieši šī pēdējā iespēja attiecībā uz nesavaldīga cilvēka rīcību liekas dīvaina un nesaprotama, nevis t ā iespēja, ka morāli nenoturīgs cilvēks savas zināšanas konkrētajā gadījumā nerealizē un neliek lietā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,02 €
Work pack Nr. 1336573
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Eksāmena jautājumi un atbildes ētikā un estētikā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/641031

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register