4. Izskaidrojiet Organizāciju pašnovērtējuma jēgu izcilības modeļa kontekstā. – 1 punkts
Pašnovērtējums ir rūpīgi apsvērts viedoklis par novērtēšanas rezultātu vai spriedumu par organizācijas darbības efektivitāti un lietderību un kvalitātes sistēmas briedumu. Tas piedāvā strukturētu, faktos pamatotu pieeju, lai identificētu iestādes darbības stirpās puses, analizētu aspektus, kas jāpilnveido, kā arī mērītu procesu rezultātus, dod spriedumu par organizācijas darbības efektivitāti un darbības lietderību un atbilstību konkrētam menedžmenta sistēmas standartam.
5. Nosauciet konkrētas kvalitātes izmaksas un to veidu kādas uzņēmumam var rasties, ja klients atklāj kļūmi nopirktā produktā, kuru ir iespējams salabot. – 1 punkts
Ārējās kļūmju izmaksas – var rasties tādas izmaksas kā garantijas izmaksas, labošanas darbi, ar sūdzībām saistītās izmaksas, kompensācijas, soda naudas saskaņā ar līguma nosacījumiem, un citas kļūmju novēršanas izmaksas.
6. Izveidojiet Pareto tabulu un diagrammu un atdaliet būtiskākos iemeslus (nosauciet tos) no nebūtiskajiem – 2 punkti
…