Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:905498
 
Evaluation:
Published: 25.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Gaisma    4
1.1.  Gaismas fizikālā daba    4
1.2.  Ķermeņa virsmas un tilpuma mijiedarbība ar gaismu    7
2.  Gaismas spektrālās krāsas    9
3.  Fotografēšanas tehnika un tās izmantošana    12
3.1.  Fotografēšanas vēsture    12
3.2.  Camera Obscura    13
3.3.  Objektīvs    15
3.4.  Gaismasspēja    20
3.5.  Diafragma un asuma dziļums    21
3.6.  Zibspuldzes un studijas apgaismojums    26
3.7.  Ekspozīcija    27
4.  Krāsas fotografēšanas procesā    31
4.1.  Gaismas filtri    31
4.1.1.  ND filtri    32
4.1.2.  Graduētie ND filtri    32
4.1.3.  Polarizācijas gaismas filtri jeb polaroīdi    32
4.1.4.  UV filtri    33
4.1.5.  Makrofiltri    33
4.1.6.  Krāsu filtri    33
4.2.  Krāsu temperatūra un baltā balanss    35
4.3.  Gaišā un tumšā tonalitāte    36
5.  Gaisma dabā un mākslīgais apgaismojums    37
5.1.  Dabiskais apgaismojums    38
5.2.  Mākslīgais apgaismojums    43
5.3.  Fotografēšana naktī    44
  Izmantotā literatūra    46
Extract

Kā redzams 3.3.3. att., jo īsāks fokusa attālums, jo lielāks leņķiskais redzeslauks, jo plašāku telpu no viena un tā paša uzņemšanas punkta objektīvs spēj attēlot. 3.3.3. attēlā redzamās fokusa attāluma un leņķiskā redzeslauka attiecības ir spēkā tikai fotokamerās ar kadra izmēru, kas atbilst 35 mm fotofilmas kadram, ja kadra izmēru samazina, redzeslauks arī samazinās. Tāpēc digitālajām kamerām, kurās sensora izmērs atšķiras no fotofilmas kadra izmēra, fokusa attālumu norāda pārrēķinot uz 35mm filmas kadra izmēru, tas ir norāda tādu 35 mm kameras objektīva fokusa attālumu, kura leņķiskais redzeslauks ir tāds pats kā apskatāmajam digitālās kameras objektīvam. Šis princips ir saglabājies no 35mm filmu kameru „ēras” kad visām kamerām bija vienāds kadra izmērs un fotogrāfi leņķi mērīja fokusa attāluma milimetros.
Ar optiskās sistēmas palīdzību, precīzāk, ar objektīva palīdzību, no objekta izstarotā vai atstarotā gaisma nonāk uz gaismjūtīga materiāla, piemēram, fotofilmas. Fotouzņēmumus veic ar fotoaparātu, manipulējot optisko sistēmu, t.i., regulējot apertūru un slēdža ātrumu (ekspozīciju), fokusu, krāsu filtrāciju, fokusa attālumu, ekspozīcijas kompensāciju u.c. Pēc tam ļauj gaismai vai citam starojumam nonākt uz fotofilmas, CCD vai CMOS matricas. Šīs manipulācijas ir savstarpēji saistītas. Gaismas apmērs, kurš sasniedz gaismjūtīgo materiālu, proporcionāli mainās līdz ar slēdža ātrumu, lēcas apertūru un lēcas fokusa attālumu, kurš savukārt mainās līdz ko lēca tiek fokusēta vai ir ticis izdarīts optiskais palielinājums (zoom). Vairāki objektīvi šīs izmaiņas veic paši. Tātad, mainot kādu no optiskās sistēmas parametriem, tiek mainīts gaismas daudzums, kuram būs ļauts sasniegt gaismjūtīgo materiālu.
Gan analogajā, gan digitālajā fotokamerā fotografējamā objekta atstaroto gaismu sakopo un fokusē uz gaismas jutīgā elementa optiskā sistēma. Analogajā kamerā gaismas jūtīgais elements ir fotofilma, digitālajā- speciāls gaismasjūtīgs sensors. Lai iegūtu kvalitatīvu attēlu, uz gaismasjūtīgo elementu jānokļūst noteiktam gaismas daudzumam. To panāk izmainot objektīva optisko atvērumu (apertūru) un laiku, kuru gaisma apstaro gaismasjūtīgo elementu [10].
Digitālās fotokameras kvalitāti pamatā nosaka divi mezgli: kameras optiskā sistēma un digitālais sensors. Šie mezgli ir savstarpēji saistīti – nav mērķtiecīgi savietot objektīvu ar plastmasas lēcām un augstas izšķirtspējas digitālo sensoru. Visvienkāršākais objektīvs sastāv no vienas lēcas. Tā kā fotografējot netiek izmantots nekāda veida objektīvs, fotogrāfijai nepiemīt virkne kropļojumu, Piemēram, pinhole (angļu: pine hole - adatas caurums, vienas lēcas) bildēm (sk. 3.3.4. att.) ir bezgalīgs asuma dziļums un pilnīgi nav attēla ģeometrisko kropļojumu. Attiecīgi ir maza gaismasspēja, kas nozīmē, ka jālieto ilgākas ekspozīcijas laiks un būs neiespējami uzņemt objektu kustībā. Ekspozīcija var ilgt līdz pat dažām stundām [12].

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −-3,80 €
Work pack Nr. 1328929
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register