-
Glosārijs
Mācīšanās grūtības
Mācīšanās grūtības - izpaužas kā pazeminātas bērna spējas saklausīt, domāt, lasīt, runāt, rakstīt, ievērot pareizrakstību vai izdarīt matemātiskus aprēķinus. Bērns var būt apdāvināts citās jomās, taču sekmes skolā dažos mācību priekšmetos ir viduvējas pamatprasmju apgrūtinātas apguves dēļ. Līdz ar to bērna spējas tiek vērtētas kā vājas un bieži vien neatbilst viņa patiesajām spējām.
http://www.brinummaja.lv/macisanas-traucejumi.html
Mācīšanās traucējumi ir neirobioloģiskas izcelsmes problēma, kad cilvēka smadzeņu darbība vai struktūra ir atšķirīga, un tas ietekmē procesus, kas nodrošina runātās vai rakstītās valodas sapratni vai lietošanu. Šādas problēmas var rasties, ja ir grūtības ar klausīšanos, domāšanu, runāšanu, raks- tīšanu, lasīšanu, pareizrakstību vai veicot matemātiskos aprēķinus (Turkington, Harris, 2006).
…
Iekļaujošā izglītība Izglītības likums paredz – ikvienam cilvēkam ir tiesības iegūt izglītību neatkarīgi no mantiskā un sociālā stāvokļa, rases, tautības, etniskās piederības, dzimuma, reliģiskās un politiskās pārliecības, veselības stāvokļa, nodarbošanās un dzīvesvietas. Tieši tāda ir iekļaujošās izglītības būtība – nodrošināt šo tiesību ievērošanu. https://www.izm.gov.lv/lv/izglitiba/vispareja-izglitiba/ieklaujosa-izglitiba-un-speciala-izglitiba ir dinamisks process, kas pastāvīgi attīstās saskaņā ar vietējo kultūru un kontekstu, un ir daļa no plašākas stratēģijas, lai veicinātu iekļaujošas sabiedrības veidošanos. (UNESCO, 2001, UNESCO, 2004., Education White paper 6, 2001) iekļaujošās izglītības mērķis - atklāt un mazināt šķēršļus izglītībā. (Education White paper 6, 2001, Mitchell, 2005). Nodrošina vienādas iespējas visiem bērniem un jauniešiem, neatkarīgi no viņu izglītošanas un attīstības vajadzībām un spējām, mantiskā, sociālā stāvokļa, rases, tautības, dzimuma, reliģijas un politiskās pārliecības, veselības stāvokļa, dzīvesvietas un nodarbošanās pieejamā, cienošā un atbalstošā vidē, piedaloties un līdzdarbojoties izglītības procesā un gūstot sasniegumus (D.Nīmante, 1998.) Speciālā izglītība peciālajā izglītībā nozīmīga ir izglītošanas metožu diagnostikas pilnveide. Speciālajai izglītībai ir cieša saikne ar citām pedagoģijas apakšnozarēm (pirmsskolas izglītību, pamatizglītību), kā arī ar logopēdiju, psiholoģiju, medicīnu, valodniecību un citām zinātņu nozarēm. Speciālā izglītība nosaka personu loku, kuriem īsteno speciālo izglītību. Tā rada iespējas un apstākļus izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām iegūt savam veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim atbilstošu izglītību jebkurā izglītības iestādē, vienlaikus nodrošinot izglītojamā pedagoģiski psiholoģisko un medicīnisko korekciju, sagatavotību darbam un dzīvei sabiedrībā. https://enciklopedija.lv/skirklis/5515-speciālā-izglītība-Latvijā Speciālo izglītību iespējams iegūt gan speciālās, gan vispārējās izglītības iestādēs, kurās ir licencētas izglītojamo vajadzībām atbilstoša izglītības programmas (Ministru kabineta 2014.gada 12.augustā noteikumi Nr.468) https://www.izm.gov.lv/lv/izglitiba/vispareja-izglitiba/ieklaujosa-izglitiba-un-speciala-izglitiba Speciālās izglītības programmas īsteno, ņemot vērā valsts izglītības standartā noteiktos izglītības programmu galvenos mērķus, uzdevumus un obligāto saturu, atbilstoši izglītojamo attīstības traucējumu veidam, spējām un veselības stāvoklim. https://likumi.lv/ta/id/233299-grozijumi-visparejas-izglitibas-likuma
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzvedības paradumu apguve pirmsskolas vecuma bērniem
Summaries, Notes for secondary school6
-
Kas ir draudzība, draugi
Summaries, Notes for secondary school3
-
Manas pārdomas pēc E. Fromma "Mīlestības māksla" izlasīšanas
Summaries, Notes for secondary school3
-
Sporta stundas konspekts 9.klasei
Summaries, Notes for secondary school2
-
Skolas izvēle bērniem ar īpašām vajadzībām
Summaries, Notes for secondary school2