Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:800407
 
Evaluation:
Published: 24.04.2007.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1.Nosaukt un raksturot lugas darba tēmu.
Lugas „Zilā” galvenā problēma ir sarežģītās attiecības starp dēlu un māti, kuras aizēno pagātnes pārdarījumi, sāpes un neuzdrīkstēšanās tuvoties viens otram. Lugas pamatā ir paaudžu konflikts starp māti Rasmu un dēlu Juri, kuras radušās jau tālā pagātnē. Juris bija audzis bagātā ģimenē, kurā viņam ticis dots pilnīgi viss, ko viņš vēlējās, lai gan pašu galveno, proti, mīlestību, kas viņam bija vajadzīga,- tā arī neieguva.
Gunāra Priedes darba centrā ir tēma par ģimenes traģēdiju. Tā ietver sevī gan traģisko autokatastrofu, gan vecāku neveiksmīgo dēla audzināšanu, kā arī iekšēju konfliktu starp māti un dēlu.
Problēmas ģimenē risinājušās jau sen, taču tikai tagad tās nāk augšpusē un parāda īsto būtību. Rasma un viņas vīrs ļoti kļūdījās audzinot savu dēlu, jo deva viņam tikai šo mantisko atbalstu un tieši tāpēc viņš izauga tāds, kuram interesēja tikai manta, viņš mīlēja iedzert un dižoties ar to, kā viņam nebija. Tieši tāpēc šī neveiksmīgā audzināšana vēlāk pavērsās pret pašiem vecākiem.
Latviešu mantojuma saglabāšana ir zīmīga problēma, kam šajā lugā arī autors pievērš uzmanību, jo kā atzīst Rasma: “Agrāk bija tāds princips, ka “Dainām” jābūt katrā mājā, bet vai tās kāds daudz lasīja, es šaubos.” Arī Vidvuds par dīvaino Jura aizraušanos ar folkloru saka, ka ko tādu viņš redz pirmo reizi, jo mūsdienās jaunieši aizraujas ar sportu, mūziku un ko tik vēl ne, bet nevis ar latvju dainām.




2. Raksturojiet lugas konfliktu.

Manuprāt viens no lielākajiem konfliktiem, kas pastāv, tas ir starp dēlu un māti. Varbūt ārēji tas citiem nemaz tā nav redzams, taču savā starpā šīe cilvēki gandrīz nemaz nekontaktējas.
Rasma cenšas palīdzēt Jurim izveseļoties, taču iekšēji viņa nedaudz tomēr vaino Juri pie notikušās traģēdijas.
Viņa nepalīdz veidot Jura emocionālo pasauli, sausi atbild uz viņa jautājumiem saistībā ar dainām, bet necenšās tās iztirzāt tālāk. Rasma ir atmetusi jekādu cenšanos labot savu dēlu. Viņa zin, ka nav pareizi savu dēlu audzinājusi, taču no vienas puses tagad nemaz necenšas viņu kaut nedaudz pāraudzināt, jo iespējams baidās, ka viņas patiesās emocijas var izlauzties uz āru.




3.Raksturojiet lugas uzbūvi.

Lugā mērķtiecīgi izmantoti galvenie Priedes dramaturģijai raksturīgie lugu uzbūves principi. Gandrīz nekad dramaturga iecerētais idejiski mākslinieciskais vispārinājums neizriet tikai no tiešā darbībā parādītiem notikumiem un tēlu attiecībām – ļoti būtisks ir pagātnē notikušais vai lugu darbības laikā aiz kulisēm notiekošais, par ko uzzināms tikai no atsevišķiem teikumiem vai pat mājieniem tēlu sarunās.
Iesākumā dramaturgs rada par tēliem vienu priekštatu, bet notikumu gaitā cilvēku patiesā būtība atklājas pilnīgi pretēja pirmajam iespaidam. Šī tēlu pārvēršanās, respektīvi, pakāpeniska īstās būtības atklāsme „ Zilajā ” veido spriegu, negaidītiem pavērsieniem bagātu psiholoģisko attiecību līniju.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1142625
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register