-
Helikopters MBB BO-105
Nr. | Chapter | Page. |
1. | IEVADS | 4 |
1.1. | Vēsture | 4 |
1.2. | Helikoptera lidojuma un tehniskie parametri | 5 |
1.2.1. | Pamatizmēri | 5 |
1.2.2. | Svara raksturlielumi | 5 |
1.2.3. | Lidojuma raksturlielumi | 5 |
2. | KONSTRUKCIJA | 7 |
2.1. | Fizelāža | 7 |
2.1.1. | Pamata karkass | 7 |
2.1.2. | Astes daļas karkass | 7 |
2.2. | Astes spārnojums | 8 |
2.3. | Dzinēju klājs | 9 |
2.4. | Spēka iekārtas stiprinājums | 10 |
3. | UZLIDOŠANAS-NOSĒŠANAS IEKĀRTAS | 12 |
3.2. | Pamatšasija | 12 |
4. | HELIKOPTERA NESOŠĀ SISTĒMA | 13 |
4.1.1. | Galvenais rotors ‘’System Bolkow’’ | 13 |
4.1.2. | Galvenā transmisija | 14 |
4.1.2.1. | Transmisijas zemais korpuss | 14 |
4.1.2.2. | Transmisijas centrālais korpuss | 15 |
4.1.2.3. | Transmisijas augšējais korpuss | 15 |
4.1.3. | Kontrolplate | 16 |
4.2. | Nesošās gaisa skrūves | 17 |
5. | HELIKOPTERA SPĒKA IEKĀRTA | 19 |
5.1. | Dzinēji Allison 250 C20B | 19 |
5.2. | Astes rotora piedziņas agregāts | 20 |
5.3. | Astes rotors | 21 |
6. | HELIKOPTERA SISTĒMAS | 23 |
6.1. | Hidrauliskā sistēma | 23 |
6.2. | Degvielas sistēma | 24 |
6.3. | Elektrobarošanas sistēmas | 26 |
6.4. | Dzinēju izplūdes sistēma | 26 |
6.5. | Dzinēja eļļošanas sistēma | 26 |
7. | HELIKOPTERA VADĪBA | 28 |
IZMANTOTIE AVOTI | 29 | |
PIELIKUMI | 30 |
6.3.Elektrobarošanas sistēmas
Helikopters ir aprīkots ar 28 V līdzstrāvas elektrisko sistēmu. Negatīvais pols (zeme) ir helikoptera metāla struktūra.
Divi startera-ģeneratori, katrs vienam dzinējam, pievada 150 A/28 V līdzstrāvu. Papildus 24 V niķeļa-kadmija akumulators ar 25 Ah jaudu nodrošina borta iedarbināšanas jaudu un kalp kā enerģijas avots dubultas ģeneratora atteices gadījumā.
Slēdžu panelī kā vizuālās pārbaudes aprīkojums ir uzstādīts voltmetrs un ampērmetrs. Fizelāžas degunā ir uzstādīts ārējs zemes strāvas savienotājs, kas atbilst NATO standartiem.
BO 105 akumulators atrodas aiz akumulatora durvīm salona priekšējā daļā.[1]
6.4. Dzinēju izplūdes sistēma
Dzinēju izplūdes gāzes tiek izvadītas ārā caur četrām izplūdes trubām.
Augšējās divas izplūdes trubas darbojas kā dzinēju nodalījuma izmešu trubas. Sistēma ir projektēta tā, lai neuzkarstu vai neaizdegtos helikoptera daļas.
6.5. Dzinēja eļļošanas sistēma
Katram no diviem dzinējiem un galvenajai transmisijai ir sava eļļošanas sistēma. Smērvielu satur un dzesē dzesētāja tvertnes agregāts, kas uzstādīts galvenās transmisijas nodalījuma labajā pusē. Dzesējošo gaisu caur atsevišķu gaisa vadu pūš ar aksiālo plūsmas ventilatoru, ko darbina galvenā transmisija caur dzesētāju. Šis dzesētāja agregāts sastāv no atsevišķām sekcijām - abām motoreļļu sistēmām un no vienas papildu sekcijas, kas nodrošina transmisijas eļļas dzesēšanu. Tvertnes tilpums ir 4,5 litri. Izmantojami ir 2 litri. Eļļas saturu dzinējos un galvenajā transmisijā kontrolē no stikla dzesētāja agregāta un transmisijas korpusa redzamības vietām. Visās trīs eļļas sistēmās ir magnētiski aizbāžņi, lai pārbaudītu vai nav metāla daļiņu.
…
Messerschmitt-Bolkow-Blohm Bo-105 ir viegls daudzdzinēju helikopters, ko izstrādājis Bolkow, Rietumvācijā. Tas bija pasaulē pirmais vieglais divmotoru helikopters un pirmais rotorkuģis, kas varēja veikt aerobus manevrus, piepēram, apgriezties cilpā. Bo-105 ir revolucionāra bezviru rotoru sistēma un tolaik tas bija pirmais jauninājums helikopteros, kad 1970.gadā to ieviesa ekspluatācijā.
- 1.laboratorijas darbs aerodinamikā
- Helikopters MBB BO-105
- Muitas tiesības. Tranzīts
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Muitas tiesības. Tranzīts
Summaries, Notes for university15
Evaluated! -
1.laboratorijas darbs aerodinamikā
Summaries, Notes for university2
-
Muitas teritorija un muitas robeža
Summaries, Notes for university4
-
Kuģu radio lokācija
Summaries, Notes for university25
-
Spektra analizatora darbības principi
Summaries, Notes for university5