5.Nosauciet motora blokkarteru veidus?
Rindas, V – veida, W – veida, un Boxer motors.
6.Cik un kādi ir virzulim gredzeni?
Virzuļa gredzenus iedala:
1) kompresijas gredzeni noblīvē virsmu starp virzuli un cilindru līdz ar to tiek novērsta gāzu noplūde no degkameras uz karteri. Gredzeni arī veic siltuma novadīšanu no virzuļa uz cilindra sienām. Kompresijas gredzeni tiek ievietoti virzuļa blīvētājdaļas augšējās rievās. Kompresijas gredzenus izgatavo no čuguna, lai gan ir arī motori, kuros pielieto tērauda gredzenus. to uzdevums noblīvēt spraugu starp virzuli un cilindru un novērst gāzu caurplūdi no degkameras uz karteri, novadīt daļu siltuma no virzuļa uz cilindra sienām un tālāk uz dzeses šķidrumu. Kompresijas gredzenu skaits ir atkarīgs: no kompresijas pakāpes un kloķvārpstas griešanās frekvences. Otto motoriem ir 2 – 4, dīzeļmotoriem 3 – 6 gredzeni. Augšējo gredzenu – lai samazinātu izdilumu (berzi) elektrolītiski hromē 0.10 – 0.15 mm dziļumā. Pārējos gredzenus alvo, lai labāk piestrādātos cilindram.
2) eļļas gredzeni no cilindru sienām noņem lieko eļļu, virzulim pārvietojoties uz ZMP. Eļļa, nokļūstot sadegšanas kamerā, rada piedegumus un palielinās eļļas patēriņš. Virzulim ir viens vai divi eļļas gredzeni, kas novietoti zem kompresijas gredzeniem. Eļļas gredzenus izgatavo no čuguna vai tērauda. Čuguna eļļas gredzenam ir līdz 10 spraugu eļļas novadīšanai virzuļa rievas iekšpusē. Lai eļļas gredzens labāk piespiestos cilindram, motoros pielieto virzuļa rievā ievietotu tērauda spirālatsperi (ekspanderu).
3) kombinētajos gredzenos.Kombinētais gredzens apvieno gan kompresijas, gan eļļas gredzena iezīmes – noblīvē spraugu starp virzuli un cilindru, kā arī noņem lieko eļļas kārtiņu.
…