-
Ievads starptautiskajā mārketingā
Summaries, Notes3 Marketing, Advertising, International Organizations
Starptautiskās uzņēmējdarbības uzsākšana.
Eksportēšana ietver vismazāko ieguldījumu un piesaisti ārvalstu tirgum. Ražotājs pārdod uzņēmuma produkciju ārvalstu importētājam, kas pēc tam veic šī produkta mārketinga pasākumus. Šīs pieejas priekšrocības ir tās mazās izmaksas, bet trūkums – eksportētāja uzņēmumam ir ļoti mazas vai pat niecīgas iespējas kontrolēt to, kā produkts tiek piedāvāts, reklamēts un izmantots ārzemju tirgū. Tas varētu radīt problēmas vēlāk, jo var negatīvi ietekmēt uzņēmuma reputāciju. Eksporta aģenti saved kopā pārdevējus un pircējus un saņem par to komisijas atlīdzību, eksporta uzņēmumi iepērk preces, lai tās eksportētu uz ārzemēm;
Tirdzniecības biroja nodibināšana – tam nepieciešams lielāks finansiāls ieguldījums, bet tas dod arī lielākas kontroles iespējas.
− Kopuzņēmuma radīšanas nozīmē mērķa tirgus sadarbību ar vietējo uzņēmumu vai arī ar ārvalstu uzņēmumu savā valstī. Kopuzņēmums var ietvert kombinētu vienošanos par savstarpēju atbalstu, kad viens uzņēmums kopā ar savu produkciju apņemas piedāvāt arī otra uzņēmuma preces. Šī pieeja vislabāk darbojas tad, ja uzņēmumiem ir savstarpēji sasaistītas, bet nekonkurējošas preces. Piemēram, kosmētikas firma var piekrist piedāvāt arī parfimērijas produktus.
− Licences līgumi ļauj ārvalstu ražotājiem izmantot uzņēmuma patentu. Tas ir īpaši noderīgi, ja produktus ir grūti eksportēt to trausluma vai ātras bojāšanās dēļ, taču tādā gadījumā uzņēmumam jānodrošinās ar patentiem vai cita veida sava intelektuālā īpašuma aizsardzības pasākumiem.
…
Starptautiskā mārketinga būtība. Nav valstu, par kurām varētu teikt – tās nav atkarīgas no starptautiskās uzņēmējdarbības norisēm. Starptautiskais mārketings ir tā sistēma, kas nodrošina uzņēmuma stratēģisku mijiedarbību ar pasaules saimniecisko jomu, lai risinātu savus uzdevumus. Starptautiskais mārketings nav saistīts tikai ar tirdzniecības darījumiem. Tā lokā ir arī citas starptautisko ekonomisko sakaru jomas : kopuzņēmumu organizēšana, meitas uzņēmumu dibināšana, licenču un zinātības (know-how) pirkšana un pārdošana, transporta, apdrošināšanas, līzinga, tūrisma un citu pakalpojumu sniegšana. Starptautiska mārketinga uzdevumus var formulēt kā atbildes uz sekojošiem jautājumiem: Darboties vai ne starptautiskajā tirgū? (iespējas un draudi); Kāds ir mērķa tirgus? (piedāvāt esošo preci jeb pielāgoto); Kā apgūt tirgus un kā atrast patērētājus? (patstāvīgi vai ar partneri); Kā eksportieris vai importētais-patstāvīgi vai ar starpnieku; piegādāt gatavo produkciju vai pusfabrikātus); Kādu mārketinga programmu ir jāizstrādā, lai sasniegtu mērķus?; Kādus ekonomiskus, zinātniski-tehniskus rezultātus var iegūt, piedaloties starptautiskajā darba sadalē?; Kā organizēt uzņēmumā starptautiska mārketinga programmas izstrādi un realizāciju? Tādējādi plānošanas process panākumu gūšanai starptautiskajā tirgū ietver sekojošus etapus: starptautiskā tirgus iespēju izpēte; lēmumu pieņemšana, kādos tirgos ieiet; tirgū ieiešanas veida un paņēmiena noteikšana; nepieciešamo resursu sadalīšana; mārketinga stratēģiskā plāna izstrādāšana; izpildītāju komandas nokomplektēšana; mārketinga stratēģiju realizēšana; darbības rezultātu izvērtēšana un kontrole.
-
Ievads starptautiskajā mārketingā
Summaries, Notes3 Marketing, Advertising, International Organizations
- Mārketinga jēdzieni
- Mārketinga loma muzeja attīstībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga loma muzeja attīstībā
Summaries, Notes for university4
-
Mārketinga jēdzieni
Summaries, Notes for university17
-
Mārketinga galvenie jautājumi
Summaries, Notes for university66
-
Integrēto komunikāciju (IMC) loma sabiedriskajās attiecībās un mārketingā
Summaries, Notes for university9
-
Mārketinga jēdziens
Summaries, Notes for university3