Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:695837
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Žurnālistikas galvenais uzdevums ietekmēt masu apziņu, masu auditoriju, arī nelielas sabiedrības grupas. Tā aizskar sabiedrības problēmas un parādības un notiek neatkarīgi no sabiedrības. Žurnālistika ir sabiedrības dzīves panorāmas un laikmeta atspoguļojums.
Žurnālistikā ietilpst:
1.infrastruktūras (ziņu, reklāmas un foto aģentūras);
2.tehniskie dienesti (tipogrāfijas, poligrāfijas iestādes, studiju iekārtas, zemes un kosmiskās, satelītiekārtas);
3.piegādes funkciju pildošās iestādes;
4.valsts iestādes (Saeima, likumdevēj institūcijas);
5.izpildvara (tiesu sistēma);
6.arodbiedrības (žurnālistu mācību centri, universitātes)
7.masu komunikācija (masu informācijas līdzekļi, plašsaziņas līdzekļi, saziņas līdzekļi)
Spēki, kas darbojas žurnālistikā:
izdevēji (valsts un sabiedriskās organizācijas, privātpersonas (Pēteris Šmidre), cilvēku grupas, profesionālās vai radošās sabiedrības, producentu grupas, ziņu aģentūras (LETA));
likumdevēji - valsts institūcijas, kas konstitūcijas ietvaros reglamentē žurnālistikas darbību;
žurnālisti (štata un ārštata redakcijas darbinieki, korespondenti, vēstuļu nodaļu vadītāji, korektori, maketētāji, fotogrāfi);
teksti (oficiālie dokumenti, aģentūru paziņojumi, žurnālistu darbi, reklāma un citi materiāli, kas paredzēti publicēšanai);
kanāli – žurnālistu izmantoti informācijas līdzekļi, kas paredzēti žurnālistisko tekstu nogādāšanai līdz adresātam;
masu auditorija – a) sabiedrības daļa, kurai speciāli orientēts konkrēts izdevums, b) sabiedrības daļa, pie kuras pastāvīgi vēršas izdevums vai TV programma (aprēķinātā auditorija), c) sabiedrības daļa, kura reāli patērē izdevumus, d) sabiedrības daļa, kuru varētu piesaistīt izdevumam (potenciālā auditorija);
sociālās institūcijas (valsts iestādes, arodbiedrības, asociācijas, kas funkcionē konkrētā masu informācijas līdzekļa zonā un kuru darbība tiek apspriesta žurnālistu darbos ar mērķi pieņemt vai atcelt lēmumus).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register