Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:416511
 
Evaluation:
Published: 30.05.2002.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Satura rādītājs    1
  Ievads    2
  Luiss Armstrongs (Louis Armstrong)    3
  Ornets Kolmens (Ornete Coleman)    3
  Mails Deiviss (Miles Davis)    4
  Djuks Ellingtons (Duke Ellington)    6
  Dizijs Gillspijs (Dizzy Gillespie)    7
  Telēnijs Monks (Thelonious Monk)    8
  Čārlijs Pārkers (Charlie Parker)    8
  Izmantotā literatūra    9
Extract

Gandrīz vai visi pasaules iedzīvotāji ikdienā sastopas ar populāro mūziku. Ir ļoti daudzi mūzikas stili, kas pieder populārajai mūzikai. Vispazīstamākais pašlaik varētu būt roks un pops, taču ir mūzikas stili, kuri ir bijuši pirms roka un popa un arī pieder pie populārās mūzikas. Viens no tādiem stiliem ir džezs (Jazz).
Džezs ir tipiska afroamerikāņu mūzika, kas veidojusies no blūza (Blues) un spiričuela (Spiritual). Pirms 60-tajiem gadiem, kad radās frī-džezs, džezam bija raksturīgas 3 iezīmes:
Mūzikai ir jābūt “šūpojošai”. Lai to sajustu ir jāpaklausās džeza un roka bundzinieku izdarītos sitienus. Džeza bundzinieks veic 8 vieglus (swinging) sitienus vienā taktī, pie kam pirmajā taktī tie ir garāki, nekā otrajā. Savukārt roka bundzinieka 8 sitieni taktī ir raksturojami kā asi, kuros ieklausoties var pat noteikt izspēlēto noti. Vēl viena ritmiska atšķirība no roka ir, ka rokā uzsvars tiek likts uz 1. un 3. sitiena, taču džezā uz 2. un 4. sitiena.
1.Džeza mūzikai (sākotnējai) ir raksturīga pamatā noteikta forma, kas raksturojas ar 32 sitieniem vienā rindā, kas sadalīta 4 taktīs jeb sekcijās (no angļu val. – sections), katrā pa 8 sitieniem. Džeza raksturīgā rinda sastāv no A un B sekcijām, kas izkārtojas AABA.
2.Rokmūzikā viss balstās uz I-IV-V akordu progresijas, savukārt džezā uz II-V-I akordu progresijas.
Šie trīs elementi ir atslēga uz džezu. 60-tajos – 70-tajos gados džeza mūzika kļuva tāda kā neskaidra, līdz ar frī un fašon-džeza (free and fusion) ieviešanu. Fašon-džeza spēlētāji nespēlēja vairs “šūpojošā” ritma mūziku, un lika lielāku uzsvaru uz bundzinieka pavadījumu, kā arī sāka spēlēt roka akordu progresijā. Daudziem agrīnā džeza mūziķiem iestājās grūti laiki līdz ar frī un fašon džeza ieviešanos. Daudzi džeza piekritēji, septiņdesmitajos gados teica, ka džezs ir miris. 80-to gadu sākums, ko daudzi sauc par post fašona (post fushion) džeza laikmetu, raksturojas ar ierasto triju minēto nosacījumu atgriešanos džeza mūzikā. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1141129
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register