Pastaiga:
• Vērojums: skolotāja ar bērniem aplūko parkā sastopamās sēnes un noskaidro, vai tās ir indīgas vai nē. Pārrunā to daudzveidību un dažādību, pievēršot uzmanību sēņu augšanas vietām – zem eglēm, meža klajumā, zālē utt.
• Rotaļa. Ežuks Tipiņš aicina bērnus uzvārīt garšīgu sēņu zupu. Bērni soļo izklaidus, rāda kustības kā katlā maisa ar karoti zupu. Skolotāja runā tekstu ”vāram, vāram sēņu zupu,” rāda 2 sēnes, „sēnes katliņā salīp pa divām”-bērni ar mugurām sastājas pa divi. Atkal vāra zupu, rāda 3 sēnes, bērni sastājas pa 3....
Rotaļā var noskaidrot-kādas sēnes liks katlā; cik daudz; kad vārīsim(no rīta, vakarā); maisīsim ar labo roku; ar kreiso roku; lielā katlā vai mazā katlā; ar lielo karoti un ar mazo; no augšējā plaukta paņemt sāli; no apakšējā piparus.....(kustības un balss intonāciju, tembru pielāgo).
Pēcpusdienā:
Katrs bērns veidot savu „Sēņotāju rokasgrāmatu”.
• Bērni griež ar šķērēm no žurnāliem dažādus sēņu attēlus.
• Skolotāja palīdz katram bērnam sagrupēt izgrieztās sēnes – ēdamās un indīgās sēnes.
• „Ēdamās sēnes” tiek uzlīmētas uz baltas krāsas lapām, bet indīgās sēnes – uz dzeltenas krāsas lapām.
• Visas lapas tiek sastiprinātas kopā, veidojot „Sēņotāju rokasgrāmatu”.
…