1.Juridisko metožu mācības jēdziens un priekšmets.
Ir vairāki aspekti:
1.ar to saprot jurista intelektuālo darbu “normas jābūtības” pārvēršanā par tiesisko realitāti;
2.juridiskās metodes mācība ir tiesību pielietošanas un piemērošanas teorija jeb teorija par tiesību piemērošanas praksi;
3.tā ir juridisko paņēmienu, pieeju un metožu tipizācija un optimizācija;
4.tiesiska metode, analīzes veids;
5.tiesību izzināšanas veids.
Juridiskā metode ir tiesību gadījuma (strīda) risināšanas tehnikas elements, bet risināšanas metožu kopums ir juridiskās metodes mācība.
Metode ir mērķa, konkrētu uzdevumu sasniegšanas veids, paņēmienu principu sistēma teorētiskajai vai praktiskajai darbībai.
2.Metodoloģijas jēdziens un nozīme.
Metodoloģija – mācība par teorētiskajām un praktiskajām darbības metodēm, šo metožu sistēmu.
Metodoloģija iedalās:
1.kā mācība par teorētiskajām un praktiskajām darbības metodēm;
2.teorētisko un praktisko darbības metožu sistēma. Metodoloģija par zinātni kļuva renesanses laikā. Metodoloģijas pamats ir metode. Metodoloģiju kā zinātņu sistēmas pētniecisko bāzi raksturo tādi komponenti kā metožu sistēma, noteikts subjektu pasaules uzskats, vispārteorētiskie principi, vispārzinātniskās un konkrētās metodes un visi šie komponenti ir savstarpēji organiski. Apvienojot visās zinātnes nozaru pētnieciskās iespējas metodoloģija nodrošina katras šīs nozares potenciālu, tas savukārt ir iespējams tās ciešai saiknei ar filozofiju.
3. Metodoloģija un metodika.
Metodoloģija – mācība par teorētiskajām un praktiskajām darbības metodēm, šo metožu sistēmu.
1. kā mācība par teorētiskajām un praktiskajām darbības metodēm;
2. teorētisko un praktisko darbības metožu sistēma.
Metodika ir darba mērķtiecīgas veikšanas paņēmienu kopums. Metodika ir kārtības vai instrukcijas (metodika kā jāpratina nepilngadīgie, noziedznieki, cietušie...). Metodika ir mehānisko metožu savienojums, savukārt metodoloģija skar arī mācību metožu sistēmu. Metodoloģija ir teorijas un prakses saistība, pāreja no viena uz otru. Praktiskās empīriskās informācijas ieguve var būt tikai kā metodika.…