1.Klasvadības pamati
Mācību stundas plānošana. Plānojot mācību stundu, es ievērošu nepieciešamību mainīt darbības veidus, lai noturētu skolēnu uzmanību visas stundas laikā.
Kā piemēru es izskatīšu savā praksē vadīto klases stundu.
Es bieži dzirdēju no bērniem, ka mācīties ir garlaicīgi un viņi nesaprot, priekš kam viņiem to vajag. Mans mērķis bija parādīt bērniem, ka bez izglītības nav iespējams strādāt nevienu profesiju, izņemot mazkvalificētu un zemi atalgotu darbu. Es izstrādāju klases stundas plānu (1. tabula) un sagatavoju priekšmetus (1. att.). Priekšmetus es plānoju sadalīt starp bērniem, un aicināt viņus uzminēt, kam šie priekšmeti varētu piederēt. Kad bērni būs uzminējuši visas profesijas, mēs apspriedīsim, kuras profesijas pieder pie fiziskā darba un kuras pie garīgā.
Stundas otrajā daļā es plānoju apspriest ar bērniem, kādas zināšanas ir nepieciešamas, lai šīs profesijas apgūt. Kādas profesijas, viņuprāt, ir svarīgākas, un kādas mazsvarīgākas un kāpēc?
Stundas beigās es prasīšu bērniem sniegt atgriezenisko saiti: vai dzirdētais un apspriestais klases stundā lika viņiem mainīt savas domas par mācīšanos? Vai ir kāda profesija, kura viņus iekārdināja pēc apspriestā? Kas no klases stundas dzirdētā viņiem šķita visinteresantākais, par ko viņi iepriekš nav dzirdējuši? Kurš no priekšmetiem viņiem likās interesantāks un neparasts?…