ISO 9000:2000 - lai nodrošinātu kvalitātes vadību,organizācijas, kuru pamatvērtība ir klients, ir ieviesušas ISO 9000:2000 standartu. Tas nosaka kvalitātes pārvaldības sistēmas prasības , kas nepieciešamas, lai organizācija :
Demonstrētu spēju konsekventi piegādāt produktu, pakalpojumu, kas atbilst klienta vēlmēm un attiecīgās reglamentētās sfēras prasībām;
Nodrošinātu klientu apmierinātību ar efektīvas sistēmas lietošanu , ieskaitot procesus sistēmas nepārtrauktai uzlabošanai un atbilstībai klientu un attiecīgās sfēras prasību nodrošināšanai.
CRM ir uz klientu fokusēta biznesa stratēģija, kultūra, procesi un tehnoloģija, lai iegūtu, attīstītu un uztūrētu ilgtermiņa sadarbību ar vajadzīgajiem klientiem, caur pilnīgāku klienta vajadzību izpratni un apmierināšanu, sasniedzot optimālo līdzsvaru starp uzņēmuma ieguldījumiem un klienta vajadzību apmierināšanu, nolūkā radīt maksimāluu peļņu un uzņēmuma vērtību. CRM sistēma ir instruments, kas atvieglo ikdienas darbu un ar šo sistēmu strādā uzņēmuma darbinieki, kas veido attiecīcas ar klientiem.
Uzņēmuma darbība ir virzīta uz maksimālu klienta vēlmju apmierināšanu un sava saimnieciskā labuma gūšanu. Tas nozīmē nepārtrauktu klienta vēlmju izzināšanu, to apkopošanu un realizēšanu. Maksimāli aktīvu un uzskatāmu savas darbības pasniegšanu, lai informētu, atgādinātu un pārliecinātu potenciālo klientu. Tas uzņēmumiem liek nepārtraukti pilnveidoties - gan pašiem strādājošajiem, gan arī uzņēmuma vadītājiem. Domāju, ka uzņēmumam vadoties pēc minētajiem mārketinga principiem - jaunievedumi, efektivitāte, elastība, lojalitāte, personāla kompetences pilnveidošna/ tehnoloģiju uzraudzība un nomaiņa uz jaunākām, organizācijas iekšējais klimats, ISO 9000:2000, klientu attiecību vadības sistēma – liekot tiem efektīvi darboties un virzot tos uz klientu vēlmju un vajadzību apmierināšanu, var gūt panākumus jebkurā uzņēmējdarbības nozarē.
…