Kas gan ir reklāma? Reklāmu var saukt par ļaužu sazināšanos dažādos veidos. Par to, kas ir reklāmas parādība, var spriest vienmēr. Katrs aplūko to atšķirīgi : kāds vērtē no redzes viedokļa, kvalitatīvā produkta, kāds kā informācijas pārraidi. Šajā darbā tā ir aplūkojama mākslas, vārda mākslas, gaismā. Temata izvēle ir atkarīga no tā, ka reklāma ir mūsu dzīves neatņemama daļa. Mēs redzam to visur : televizijā, uz reklāmu vairogiem, pieturās, dzirdam pa radio. Visi pievērš kvalitatīvai, gaumīgai, ar humoru veiktai reklāmai, bet tai pašā laikā pievērš uzmanību, ja reklāma ir rupja, neētiska, brīžiem gramatiski nepareiza. Nevienu jau neizbrīna nenormatīvs reklāmas raksturs. Mūsu laikos pilnīgi neeksistē tāds jēdziens kā reklāmu uzrunas ētika. Redakcija par reklāmu saturu atbildību nenes. Bet tas nozīmē – avīzē var publicēt visu. Negodīga un neuzticama reklāma, kas ir daudzkārt pastiprināta televīzijas ekrānos, ne reizi vien noved pie nevēlamiem rezultātiem – pazaudēja ticību potenciāli pircēji, bet kopā ar visiem zuda arī uzticība reklāmas izplatīšanas kanālam. Kāpēc tā notiek? Kāpēc mēs arvien biežāk un biežāk izlasām avīžu slejās ačgarnus sludinājumus, dienu aiz dienas mēs skatāmies televīzijā dumjas reklāmas?
Kļūdas sludinājumu, paziņojumu un reklāmu tekstos mūsdienās var redzēt ļoti bieži, ar to jāsastopas ļoti bieži uz katra soļa. Tās var redzēt gan avīzēs, gan brošūrās, gan reklāmās, gan jebkādu paziņojumu tekstos. Nav cilvēka, kurš savā dzīvē nepieļautu nevienu kļūdu, tāpēc tās ir jāapskata un jāmeģina izvairīties no tām.
Izvēlējos šo tēmu, jo man tā liekas interesanta, neparasta un tai nepievērš tik lielu uzmanību, cik tā ir nepieciešama. Vēlos atvērt acis uz kļūdām, kuru dēļ var rasties pārpratumi un nesaprašanās. Apskatot jau pieļautās kļūdas, varbūt kļūsim uzmanīgāki un centīsimies tās nepieļaut neuzmanības vai drukas dēļ. Savu uzrakstīto tekstu vienmēr ir jāparlasa otrreiz, lai pārliecinātos par kļūdu neesamību tajā, lai saņēmējam vai lasītājam būtu saprasta tieši tā nozīme, kura ir vēstīta. …