Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
14,20
You save:
1,99 (14%)
Discounted price*:
12,21
Purchase
Add to Wish List
ID number:520114
Author:
Evaluation:
Published: 09.06.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

39. biļete - Otrā pasaules kara Latvijā atainojums dokumentālajās filmās
Pēc kara Latvijā lielā mērā visās nozarēs, tāpat arī kino ražošanā, valdīja sistēmas sabrukums, atjaunošanās notiek jaunā režīma - padomju sociālistiskās iekārtas - ietvaros. Kino uzņemšana tiek centralizēta un valstiski organizēta - 1948.gadā sāk darboties Rīgas Mākslas un hronikālo filmu studija; no 1958.gada - Rīgas kinostudija, kurā tiek veidotas gan kino hronikas, gan dokumentālās filmas, gan aktierfilmas. Pirmajos padomju režīma gados gan kinohronikas, gan dokumentālās filmas kalpo jaunās iekārtas politiskajām interesēm - kino tika izmantots vēstures pārrakstīšanai, lai parādītu valsts “atjaunošanu”, celšanu. Dokumentālo filmu galvenā tematika pirmajos pēckara gados bija - jaunās dzīves apliecinājums (Vēlēšanu diena, Lielais Oktobris), rūpniecības, lauksaimniecības, zvejniecības un citu tautsaimniecības nozaru panākumu atainošana (Padomju Latvijas lopkopība, Zvejnieku ciematā, Rīgas zīds u. c.). Dokumentālajā kino spilgti izcēlās jaunā režisora Jura Podnieka darbi.
No 1944. līdz 1990.gadam kinožurnāli „Padomju Latvija”, „Pionieris”, „Māksla” u.c. fiksēja rūpniecisko, lauksaimniecisko izaugsmi, sociālistisko darba sacensību, sporta un atpūtas aktivitātes, ikdienas dzīves norises. Dokumentālais kino pildīja tādu pašu propagandas lomu kā citi tolaik vienīgās partijas pārraudzītie mediji - prese, radio, televīzija. Fakti tika ne tikai dokumentēti, bet tiem tika piešķirts arī nepieciešamais ideoloģiskais griezums. Kinožurnāliem piemita arī tūlītējības efekts, jo safilmētais un samontētais materiāls jau nākamajā dienā nonāca uz kinoekrāniem.
Mūsdienās – Pirmkārt, dokumentālo filmu mērķis ir noskaidrot patiesību par to, kas tad ar mums ir noticis. Tā ir atklāta saruna par Otrā pasaules kara notikumiem Latvijā atklājot to daudzpusību Dok.filmas par II pasaules karu ir ārkārtīgi būtisks mēģinājums rekonstruēt vēsturi un meklēt tās patieso seju pēc pusgadsimta retušētas realitātes dokumentālajā kino un mākslā vispār, kā arī izglītot mūsdienu skolu jaunatni. Kara šausmas, nacisms, komunistiskā režīma represijas, Sibīrijas deportācijas, čekas noziegumi joprojām ir aktuāls tēmu loks filmās, kuras formāli veidotas kolāžas tehnikā, pa gabaliņiem kopā liekot arhīva filmētos materiālus, fotogrāfijas, dokumentus, intervijas, izpēti no mūsdienu skatupunkta. Pašu filmu struktūra atbalso tās mērķi - rekonstruēt, pēc iespējas daudzpusīgāk - strīdīgas vēsturiskas norises.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,43 €
Work pack Nr. 1348671
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Komunikācijas vēstures konspekts”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/520114

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register