Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:331393
 
Evaluation:
Published: 02.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Konfliktsituācijas skolā raksturojums    3
2.  Konfliktsituācijas analīze    3
3.  Konflikta cēloņi    4
4.  Konflikta risināšanas iespējas    5
5.  Izmantotā literatūra    7
Extract

Praktiskajā darbā aprakstīšu savā mācību pieredzē konstatētu konfliktsituāciju, kas bija izveidojusies kādā tehnikumā. Lai iegūtu tiesības mācīties šajā mācību iestādē, pamatskolas izglītības ieguvējam bija nepieciešams zināšanu līmenis krietni virs vidējā, jo tikai tad pastāvēja zināma drošība, ka tiks nokārtoti iestājeksāmeni un godam izturēts pretendentu konkurss. Konflikts šajā mācību iestādē izveidojās starp audzēkņiem un fizikas pasniedzēju.
Konflikta būtība. Fizikas mācību priekšmeta pasniedzējs vērsa kursa audzinātāja uzmanību uz to, ka audzēkņi neregulāri apmeklē fizikas mācību priekšmeta nodarbības un līdz ar to viņu zināšanu līmenis šajā mācību priekšmetā ir zems. Nav novērojama nekāda ieinteresētība no audzēkņu puses šo situāciju labot. Disciplīna mācību stundās zema, audzēkņi atļaujas necienīgu un pat rupju izturēšanos pret pasniedzēju, cenšas provocēt konfliktsituācijas un nepakļaujas disciplīnas prasībām.
Pievēršoties konkrētajam konfliktam, svarīgi būtu atzīmēt, ka …. Lielākā daļa konfliktu skolā ir saistīti ar konfliktu sekām, nevis ar pašu konfliktu būtību. … tas, par ko skolotāji cīnās, nekad nav lietas būtība. Lai arī par ko būtu strīds, abas konfrontējošās puses izmanto šo strīdu, lai demonstrētu savu varu, stāvokli vai prestižu. Gandrīz visu konfliktu pamatā ir nevis domstarpību cēlonis, bet gan personiskā attieksme, rūpes par savu stāvokli, varu, ietekmi, centieniem un citiem personiskiem mērķiem. [1; 195.lpp.]



2. Konfliktsituācijas analīze.


Fizikas priekšmeta pasniedzējs bija savā nozarē ļoti kompetents. Sastādījis mācību literatūru attiecīgajā priekšmetā, tajā skaitā arī mācību grāmatu augstskolu reflektantiem, pēc kuras tad arī tehnikuma pirmo un otro kursu audzēkņi apguva fizikas kursa vidusskolas līmeni. Konflikta būtība slēpjas apstākļos, ka šis skolotājs, būdams stingri autoritatīvā audzināšanas stila piekritējs, nespēja nodibināt konstruktīvas attiecības ar saviem audzēkņiem. Tehnikuma audzēkņi ļoti neregulāri apmeklēja mācību stundas, par labāku atzīstot saimnieciskos darbus kā sodu par kavētu nodarbību. Fizikas pulciņš kā ārpusstundu nodarbība nepastāvēja, jo nebija neviena interesenta, kas tajā vēlētos darboties. Šāda situācija ietekmēja arī audzēkņu sasniegumus. Skolnieki nepieciešamajiem pārbaudes darbiem centās sagatavoties patstāvīgi.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register