Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:354786
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Ieejot veikalā cilvēki apjūk, tāpēc ka, ja ir jānopērk siers, piedāvājuma klāsts ir daudzveidīgs, savukārt, lai mājās būtu elektrība mēs varam izmantot tikai „Latvenergo” pakalpojumus. Tas ir tāpēc, ka pastāv dažādas tirgus struktūras ar dažādiem konkurences veidiem. Tātad cenu ietekmē ne tikai preces pieprasījums vai piedāvājums, bet arī konkurence – ekonomiska sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem, kā arī lielāku peļņu. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicošā svira.
Izdala četrus tirgus modeļus, kas vienlaikus tiek raksturoti kā konkurences veidi:
pilnīgā konkurence;
monopolistiskā konkurence;
oligopols un oligopsons;
monopols un monopsons.
Šos tirgus modeļus jeb tirgus struktūras klasificē vairāki kritēriji:
pircēju un pārdevēju skaits nozarē;
preces veids;
uzņēmuma iespēja ietekmēt cenu;
iespēja iekļūt tirgū un atstāt to;
iespēja izmantot ārpuscenas konkurences līdzekļus, piemēram, reklāmu;
iespēja saņemt tirgus un tehnisko informāciju.
Sākumā apskatīsim pilnīgo konkurenci.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register