Cenas lielumu tirgū ietekmē ne tikai noteiktas preces pieprasītais un piedāvātais daudzums, bet arī konkurence. Tā ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa. Vārds konkurence cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem.
Konkurence ir ekonomiska sacensība starp diviem un vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā un realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošana. Konkurence ir brīva no administratīvajiem žņaugiem, priekšrakstiem. Tirgus ekonomikas teorijā parasti tiek izdalītas četras tirgus struktūras, kas vienlaikus tiek raksturotas kā konkurences veidi.
Tirgus struktūra ir noteikta konkurences pakāpe tirgū, kas atrodas diapazonā starp lielu skaitu pircēju un pārdevēju līdz pat dažiem vai vienam pārdevējam un pircējam. Terminu struktūra lieto, lai parādītu, cik liela ir konkurence noteiktā tirgū.…