Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:538777
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Extract

Pastāv daudzas 5 spēku teorijas modofikācijas. Bijušais Intel vadītājs Endrjū Grūvs uzskata, ka M. Poretra 5 spēku modelis ignorē 6. faktora esamību – komplementāro uzņēmumu spēku, enerģiju un zināšanas. Komplementārie produkti ir produkti, kuri palielina nozares uzņēmumu produktu vērtību (papildina tos), jo tad, kad tos izmanto kopā, produkti labāk apmierina pircēja prasības. Piemēram, personālo dartoru nozarē komplementārie produkti ir lietojumprogramma. Gan aizstājējprodukti, gan komplementārie produkti ietekmē nozares pieprasījumu. Situācijās, kad komplementārie produkti lielā mērā nosaka pieprasījumu pēc nozares precēm, nozares ienesīgumam izšķirīgs ir pietiekams komplementāro produktu daudzums. Ja komplementāro produktu kļūst vairāk, tas palielina nozares pieprasījumu un ienesīgumu un dod daudz jaunu iespēju vērtības radīšanai. Ja komplementārie produkti ir vāji, tas var apdraudēt nozares izaugsmi un ierobežot ienesīgumu.
Stratēģiskās grupas nozarē. Stratēģiskās grupas ir uzņēmumu grupas, kas izmanto līdzīgas stratēģijas, reaģējot uz vides ietekmi nozares ietvaros. Vadītājiem ir ērtāk sadalīt uzņēmumus nozares ietvaros atsevišķās stratēģiskajās grupās. Tad viņi var mācīties no citiem grupas uzņēmumiem un labāk saredzēt spēkus, kuri ietekmē pašu uzņēmumus. Stratēģiskša grupas parāda saistību starp visas nozares darbību un atsevišķa nozares uzņēmuma darbību. Stratēģisko grupu analīze ļauj vadītājiem izvērtēt, kā uzņēmumi ar līdzīgu raksturojumu vienā stratēģiskajā grupā var izmantot stratēģijas, kas ir neraksturīgas citas stratēģiskās grupas uzņēmumiem. Tā palīdz izprast viņu pašu uzņēmuma stratēģisko pozīciju un darbību salīdzinājumā ar tiešajiem konkurentiem. Tiešie konkurenti ir uzņēmumi, kas darbojas uzņēmuma stratēģiskajā grupā.

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register