Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:122507
 
Evaluation:
Published: 25.01.2024.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Kāds pieņēmums ir Kebēta jautājuma (70a–b) pamatā? Kā Sokrats atspēko šo pieņēmumu? Kādas problēmas var saskatīt Sokrata argumentācijā?
Kebēta pieņēmums – dvēsele iet bojā līdz ar cilvēku
Tam, kam ir kāds pretstats, ir neizbēgami jārodas no sava pretstata (kļūst mazāks no tā, kas iepriekš bijis lielāks) (cikliskais arguments)
Jebkuru divu pretstatu starpā notiek divējāda pārtapšana (no viena uz otru un otrādi)
Dzīvības pretstats ir nāve
 Tātad no mirušajiem rodas dzīvība un dzīvie
 Tātad ir jābūt vietai (Aīdai), kurā uzturas mirušo dvēseles
Ja rašanās procesā pretstati viens otru pastāvīgi neizlīdzinātu, visam galu galā būtu vienāds izskats, viss atrastos vienādā stāvoklī un jebkura rašanās izbeigtos
 Ja dzīvais rastos arī no kaut kā cita, bet tad nomirtu, kādā veidā tad varētu izvairīties no vispārējās iznīcības nāvē?
2. Kā tiek saprasta mācīšanās kā atminēšanās? Kā Sokrats skaidro šo teoriju Faidonā? Kādus atminēšanās veidus Sokrats aplūko? (73c–75a) Kā atminēšanās mācība saistās ar ideju (Vienādība, Skaistas u.c.) izziņu?
“Ja kāds, ko redzēdams vai dzirdēdams, vai uztverdams kaut kā citādi, zina ne vien to, bet iedomājas arī vēl ko citu, kas attiecas nevis uz šo pašu zināšanu, bet citu” tā ir atcerēšanās (ierauga liru un iedomājas par to, kuram pieder lira)…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register