-
Konspekts vadībzinībās
3. Pārmaiņas ir augstākās vadības projekts
Vēl viens nosacījums veiksmīgām pārmaiņām – organizācijas augstākajai vadībai ir jāsaprot, ka pārmaiņas ir viņas pašas projekts. Pārmaiņu vadības pētījumos ir atrodami piemēri, kur tieši vadītāja norobežošanās no pārmaiņu komunikācijas darbiniekiem, bijis izšķirošs lielums, lai pārmaiņas netiktu pieņemtas un izgāztos. Tas skaidrojams ar faktu, ka pārmaiņu procesā darbinieki sagaida, ka ar viņiem runās augstākā vadība – skaidros, iedvesmos, mierinās un vadīs. Tas nenozīmē, ka vadītājs paliek viens ar savām pārmaiņām. Joprojām liela nozīme ir grupai, kas tiešā mērā īsteno procesu, taču vadītāja loma nav diskutējama.
4. Individuālas sarunas – atklātība un godīgums
Vēl viens noteikums veiksmīgai pārmaiņu komunikācijai – cilvēki sagaida individuālu pieeju. Ikvienam darbiniekam, kas ir daļa no pārmaiņu procesa, rodas loģiski jautājumi – kas ar mani būs tālāk? Kā tas ietekmēs manu darbu? Vai mani atlaidīs? Veiksmīgām pārmaiņām šī vajadzība pēc individuālās pieejas būtu jānodrošina. Darbinieks ir pelnījis uzzināt pārmaiņu ietekmi un savu darbu pat tad, ja godīgi jāpasaka, ka viņam būs jāapgūst jaunas iemaņas vai jāpamet uzņēmums. Tikai tāpēc vien, lai darbinieks nezaudētu prātu, uzdodot šos jautājumus un spētu produktīvi strādāt. Jo tur, kur ir bažas un emocijas, tur ir lieliska augsne intrigām un konfliktiem starp kolēģiem, lai noturētu savas šķietami nestabilās pozīcijas.
5. Izglītojošas aktivitātes darbiniekiem
Lai radītu cilvēkos sajūtu, ka viņi tiks galā ar pārmaiņām un iekļausies jaunajā sistēmā, viņiem jādod konkrēti instrumenti, lai šo pārliecību stiprinātu. Nepietiek ar to, ka vadība darbiniekiem pasaka, ka būs vajadzīgas jaunas zināšanas, prasmes un pieejas, bet tajā pašā laikā nenodrošina cilvēkus ar izglītojošām aktivitātēm, kas palīdzētu to visu apgūt. Tāpēc, ja pārmaiņu vadības plānā ir punkts, kas paredz darbinieku spēju iekļauties jaunajos apstākļos, tad paredziet arī komunikāciju par šo tēmu un jau laicīgi nodrošiniet cilvēkiem platformas, kurās apgūt šīs jaunās zināšanas un prasmes.
22. Pretošanās pārmaiņām, to iemesli
Kāpēc padotie pretojas pārmaiņām?
Organizācijas vadības skatījumā pārmaiņas ir nepieciešamas, lai organizācijas spētu gūt panākumus un noturētos strauji mainīgajā vidē (iekšējā/ ārējā), taču darbinieku skatījumā pārmaiņas nereti tiek uztvertas kā kritisks dzīves pagrieziens un tām pretojas.
Pretošanos pārmaiņām definē kā bailes no visa jaunā. Pārmaiņas daudziem ir stresa un citu negatīvu seku izraisītājs, un pilnīgi dabiska reakcija ir no tām izvairīties, bet ja uzņēmums netiek galā ar darbinieku negatīvo attieksmi pret pārmaiņām, ir nopietni apdraudēta uzņēmuma spēja noturēties tirgū.
Pretestību izraisa: psiholoģiskais un emocionālais diskomforts (nemāk pielāgoties pārmaiņām, nepatika pret pārmaiņu iniciatoriem, bailes no nezināmā, vēlme saglabāt veco, ierasto kārtību – palikt jau zināmajā komforta zonā).
…
- Komunikācijas zinātnes eksāmena biļešu konspekts
- Konspekts vadībzinībās
- Vadībzinības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Komunikācijas zinātnes eksāmena biļešu konspekts
Summaries, Notes for university18
-
Vadībzinības
Summaries, Notes for university7
-
Vadībzinības jeb menedžments
Summaries, Notes for university5
-
Menedžmenta teorētiskā eksāmena atbilžu konspekts
Summaries, Notes for university22
-
Konspekts - Craig W.Thomas "Maintaining and restoring public trust in government agencies and their employees"
Summaries, Notes for university2