Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
0,99
You save:
0,19 (19%)
Discounted price*:
0,80
Purchase
Add to Wish List
ID number:857660
Author:
Evaluation:
Published: 01.06.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

3. Ievērojamākie darbi.
3.1. „Pietà”. Darba radīšanai Mikelandželo iespaidojies no ziemeļu gotikas. Tas ir viens no skaistākajiem mākslinieka darbiem. Skulptūrā attēlots tikko no krusta noņemtais Kristus, kas miris guļ uz Dievmātes rokām. Dievmāte ir skumīgi nolaidusi galvu. Darbā panākts, ka no skulptūras staro emocionālās ietekmes spēks, kas rada sajūtu, it kā Kristus vietā atrastos pats Mikelandželo. Skulptūrā meistarīgi attēlota Dievmātes un Kristus tuvība un sāpes. (1., 2., 3.)
3.2. Siksta kapela (1508 – 1512). Freska veidota pēc Jūlija II pasūtījuma. Šajā darbā Mikelandželo izmainīja savas darbības programmu, 12 apustuļu vietā uzgleznoja septiņus praviešus un piecas sibillas (nākotnes pareģotāji), kā arī kopumā vairāk nekā trīssimts citas personas. Šajā darbā mākslinieks bez žēlastības atklāja cilvēku patieso dabu – nodevību, melus, slepkavības, tieksmi iedzīvoties uz citu rēķina, patmīlību un iedomību un dīkdienību.
Iespējams, ka māksliniekam pat nebija sākotnējās kompozicionālās skices, gleznojuma iecere pilnveidojās darba gaitā. Arhitektūra veiksmīgi papildina fresku – griesti sadalīti arkās, rada dažādu telpas dziļumu, kas spilgti papildina gleznojumu, rada sakārtotību.
Piecās no deviņām ainām redzama pasaules radīšana, četrās – „Kārdināšana un izdzīšana no Ēdenes”, „Noasa upuris”, „Grēku plūdi” un „Noasa reibums”. Šajās freskās Mikelandželo izmantojis būtisku māksliniecisku paņēmienu – viņš saīsinājis ķermeņus tā, lai, aplūkojot darbu, rastos realitātes sajūta. Darba gaitā, tuvojoties darba beigām, otas triepieni kļuvuši brīvāki, darbs kļuvis abstraktāks. Arī figūru izmēri darba gaitā mainījušies – jo tuvāk altārim, jo lielākas, spēcīgākas, dinamiskākas kļuva figūras. (1., 2., 3.)

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,90 €
Work pack Nr. 1315183
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Kopsavilkums kultūras vēsturē - Mikelandželo”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/857660

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register