Lai arī feedback ir nabadzīgs, tomēr vairums dalībnieku regulāri apmeklē forumu un avīzes tiešsaistes versiju, bet tikai mazākums no foruma dalībniekiem lasīja avīzes papīra versiju. Šajā kontekstā nevarētu uzskatīt, ka tas liecinātu par tiešsaistes versijas panākumiem – to drīzāk būtu jāuztver kā zīmi, ka starp avīzes drukas un tiešsaistes versijām trūkst starpsavienojuma. Ir vēlams savienot tradicionālos masu medijus ar jaunajiem tiešsaistes produktiem.
Un tomēr vēl ir daudz darāmā, lai pievērstu nopietnāku uzmanību lasītāju atsauksmēm un lasītāju savstarpējai komunikācijai. Ne tikai žurnālisti varētu vairāk iesaistīties, bet arī pats medijs varētu atspoguļot savā drukas versijā to, kas notiek tiešsaistē: mediji varētu publicēt tiešsaistes diskusiju fragmentus, pretīmnostatīt personāla un foruma lasītāju viedokļus un veicināt žurnālistu sadarbību ar lasītājiem, tādā veidā palīdzot lasītājiem tikt vaļā no to pasivitātes; pašlaik tikai mazs lasītājs slānis ir uzskatāms par aktīvu.
Pamatā masu medijiem tiešsaistē arvien vajag pilnveidoties, lai savām auditorijām piedāvātu reālu līdzdalību. Tas varētu būt grūts uzdevums, ņemot vērā, ka jau apmēram 100 avīžu izdevniecības ir pārtraukušas savus nerentablos tiešsaistes versiju produktus. Nākotnes izaicinājums ir saglabāt masu medijus kā integrācijas un publiskā diskursa institūciju, tai pat laikā kombinējot tos ar interaktivitātes jauno kultūru.
…