Secinājumi
1. Eiropas Savienību direktīvām ir svarīga nozīme tās dalībvalstīm, jo tās Latvijas Republikā un Tukuma novadā veicina veselības aprūpes iespējas.
2. Tukuma novada teritorijā ir tikai divas ārstniecības iestādes, kas sniedz ambulatoro un stacionāro veselības aprūpi, un tās ir SIA „Tukuma slimnīca” un SIA „Irlavas Sarkanā Krusta slimnīca”.
3. Tomēr Tukuma novada pašvaldībā veselības aprūpes organizāciju neregulē vieni kopīgi Saistošie noteikumi, kam par cēloni ir ārstniecības iestāžu tiešā pakļautība valstij, ko nosaka šo iestāžu līguma attiecības ar valsti.
4. Tukuma novadā arī ģimenes ārsti slēdz atsevišķus līgumus ar valsti, tāpēc tieši nepakļaujas novada Domes pārraudzībai.
5. Tukuma novada veselības aprūpes iespējas saistībā ar Eiropas Savienības direktīvu prasībām, kā arī Latvijas Republikas noteikumiem un likumiem ir sākuma stadijā, jo Tukuma novads atšķirībā no ES un LR pastāv neilgu laiku, tādēļ nav pilnībā izstrādāti Tukuma novada Saistošie noteikumi; šobrīd veselības aprūpe notiek saistībā ar Pašvaldību likuma prasībām.
6. Saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvām, Latvijas Republikas likumiem un noteikumiem Tukuma novadā ir sakārtota sistēma par veselības aprūpes pabalstiem Saistošajos noteikumos Nr.18 „Par Tukuma novada pašvaldības sociālo palīdzību un pašvaldības pabalstiem”.
7. Darba autoru ieteikumi Tukuma novada veselības aprūpes sekmēšanai un uzlabošanai:
• izstrādāt vienotus Saistošos noteikumus saistībā ar visiem veselības aprūpes pakalpojumiem un iespējām Tukuma novadā;
• pašvaldības struktūrām, kas nodrošina veselības aprūpes funkcijas, jāpievērš uzmanība tam, lai Eiropas Savienības tiesību normas pēc to būtības un jēgas tiek īstenotas novadā;
…