-
Kvalitātes sistēmas
Starptautiskā standarta ISO 9001:1994 tekstu CEN bez izmaiņām ir pieņēmusi par Eiropas standartu. Šis Eiropas standarts aizstāj EN 29001:1987. Eiropas standartam EN ISO 9001:1994 ir piešķirts Latvijas nacionalā standarta statuss.
Starptautisko standartu ISO 9001 sagatavoja ISO/TC 176 tehniskās komitejas “Kvalitātes pārvaldība un nodrošināšana” apakškomiteja SC 2 “Kvalitātes sistēmas”.
Ievads
Šis starptautiskais standarts ir viens no trim starptautiskajiem standartiem, kas nosaka kvalitātes sistēmas prasības, kuras var lietot ārējai kvalitātes nodrošināšanai. Kvalitātes nodrošināšanas modeļi, kas izvirzīti trijos zemāk uzskaitītajoe srptautiskajoe standartos, pārstāv trīs kvalitātes sistēmas prasību formas, kas noder piegādātāja spēju demonstrēšanai un ārējai piegāātāja spēju novērtēšanai.
a) ISO 9001, Kvalitāes sistēmas. Projektēšanas, attīstības, ražošanas, montāžas un apkalpošanas kvalitātes nodrošināšanas modelis.
b) ISO 9002, Kvalitātes sistēmas. ražošanas montāžas un apkalpošanas kvalitātes nodrošināšanas modelis.
c) ISO 9003, Kvalitātes sistēmas. Noslēguma pārbaudes un testēšanas kvalitātes nodrošināšanas modelis.
Tiek uzsvērts, ka šajā starptautiskajā standartā, standartos ISO 9002 un ISO 9003 noteiktās kvalitātes sistēmas prasības noteiktajām tehniskajām prasībām ir papildinošas ( nevis alternatīvas). Šie standarti raksturo prasības, kas nosaka, kādas sastāvdaļas jāiekļauj kvalitātes sistēmās, bet šo starptautisko standartu uzdevums nav uzspiest kvalitātes sistēmu vienveidību. Tās ir vispārīgas un nav atkarīgas no kādas noteiktas nozares vai ekonomikas sfēras. Kvalitātes sistēmu projektēšanu un ieviešanu ietekmē – organizācijas dažādās vajadzības, tās konkrētie mērķi, piegādājamā produkcija un pakalpojumi, kā arī izmantotie procesi un īpašie paņēmieni.
I Darbības sfēra
Šis starptautiskais standarts nosaka kvalitātes sistēmām izvirzītās prasības, kas piemērojamas, lai parādītu piegādātāja iespējas projektēt un piegādāt atbilstošu produktu.
Šādi noteikto prasību galvenais mērķis ir panākt patērētāja apmierinātību, novēršot neatbilstības visās stadijās no projektēšanas līdz apkalpošanai.
Šis starptautiskais standarts lietojams situācijās, ja
a) ir nepieciešms projektējums un produktam izteiktas vai vēl nosakāmās prasības ir formulētas galvenokārt veiktspējas terminiem;
b) pārliecību par produkta atbilstību var panākt, atbilstoši parādot piegādātāja projektēšanas, attīstības, ražošanas, montāžas un apkalpošanas iespējas.
…
V. A. Spivaks. KORPORATĪVĀ KULTŪRA. “Piter”, 2001. g., 352 lpp. – (Sērija – “Menedžmenta teorija un prakse”). Kā pierādījums augstai klientu interešu nodrošināšanas kvalitātei korporācijai kalpo starptautiskās kvalitātes standartu sistēmas sertifikāts ISO 9000. Šī sistēma izstrādāta astoņdesmito gadu vidū Britānijas standartu institūtā un 1987. gadā apstiprināta Starptautiskajā standartu organizācijā. ISO sistēma novērtē ne tikai biznesa galaprodukta kvalitāti, bet pamatā pašu uzņēmuma biznesa procesu: projektēšanu, izstrādi, izejvielu un komplektējošo daļu iepirkšanu, radīšanu, apstrādi, dokumentēšanu, piegādes kontraktu noslēgšanu, personāla apmācību, apkalpošanu, klientu atbalstu un daudzas citas lietas.
- Kvalitātes ekonomika un vadība
- Kvalitātes sistēmas
- Uzņēmumu finanses un finansēšanas sistēmas raksturojums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalitātes ekonomika un vadība
Summaries, Notes for university8
-
Uzņēmumu finanses un finansēšanas sistēmas raksturojums
Summaries, Notes for university10
-
Kvalitātes māja
Summaries, Notes for university1
TOP 500 -
Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma
Summaries, Notes for university4
-
Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma
Summaries, Notes for university5