Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:807398
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Paneļi.
50. gadu sākumā tika izveidoti klientu pasta paneļi ar mērķi veikt tirgus izpētes pētīju¬mus. Paneļa locekļi tika uzrunāti ar pasta starpniecību. Viņiem jautāja, vai viņi laiku pa laikam vēlētos piedalīties tirgus izpētes pētījumā, par līdzdalību piesolot dažādas preces un citādu atlīdzību. Pirmie paneļi bija ļoti veiksmīgi.
Tagad paneļi ir kļuvuši ārkārtīgi sarežģīti, tie uzskatāmi par lielisku informācijas iegūšanas instrumentu un bieži vien nav dārgi. Paneļus veido simtiem, tūkstošiem cilvēku dažādās valstīs, kurus var izmantot gandrīz jebkuras plaša patēriņa preces, kā arī divu uzņēmumu sadarbības (B2B) produktu un pakalpojumu pētīšanai. Paneļa locekļus var intervēt, izmantojot telefonu, pastu vai internetu.
Tā kā respondenti jau iepriekš tika pakļauti skrīningam saistībā ar viņu vēlmi pie¬dalīties pētījumā, reaģēšanas rādītājs ir ļoti augsts. Tas nozīmē, ka paneļa pētījums ir reprezentatīvs un attiecināms uz pārējiem sabiedrības locekļiem.20
Paneļi ir neparasti ar to, ka tiem ir lielas informācijas datu bāzes par paneļa lo¬cekļiem. Ir pieejami visi demogrāfiskie fakti, kā arī liels apjoms citādas informācijas, piemēram, par paneļa locekļu automašīnām, finanšu produktiem, veselības aprūpi, informācijas tehnoloģijām un iepakoto preču izmantošanu. Izmantojot viņu datu bā zi, ir viegli piekļūt tiem paneļa locekļiem, kuru viedoklis ir svarīgs, kā arī cilvēkiem, kurus, vadoties pēc nejaušas izvēles, būtu grūti atrast. Grūti atrodamie respondenti ir cilvēki ar noteiktām slimībām vai īpašu uzturu, tie, kas vada retu marku automašīnas, vīrieši pāri 65, kas aizraujas ar dziļūdens makšķerēšanu, vai arī kādi citi cilvēki, kuru nodarbes ir unikālas.21
Turklāt dažos paneļos ir apkopoti dati, kurus var iegādāties ikviens, kas vēlas šos datus izmantot. Apkopoto datu iegāde var izrādīties lētāks pasākums nekā standarrn pētījums un turklāt ir daudz ātrāks. Parasti ir vērts pārbaudīt, vai paneļos piedāvātā informācija, kas nemitīgi tiek papildināta, varētu noderēt jūsu vajadzībām.
Tomēr, apsverot visu iepriekš teikto, jāatzīst, ka paneļi tomēr nav nekāda panace- ja. Tos nevar efektīvi izmantot informācijas iegūšanai no klientiem, kas atrodas iek¬šējā datubāzē. Un, lai gan dažu pētījumu izmaksas var būt pat ļoti pieņemamas, citi pētījumi var izmaksāt diezgan dārgi.22

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register