Lai mārketinga pētījums būtu pēc iespējas plašāks un pilnīgāks, ir jāveic maksimāli precīzi un pareizi pētījuma organizēšanas sagatavošanas darbi.
Pētījuma daba.
Mārketinga pētījuma datus, parasti vāc personas , kuras tā īsti neko nesaprot no paša pētījuma specifikas. Ir divu veidu iespējas , lai vāktu datus: noslēgt līgumu ar mārketinga pētījumu aģentūru; vai darīt to pašu spēkiem. Jebkurā gadījuma ir jāizmanto kāda nopētāmajām vidēm ( pasta intervija, datorizēta, novērošana un intervēšana, mājās intervija) kā arī biroja vide(telefons, pasts, e-pasts un interneta aptaujas) Parssti cilvēkiem , kuri vāc datus, kā jau minēju ir maza pieredze šajā jomā tiem var nepiemist arī vajadzīgās ētikas normas , kuras jāievēro strādājot ar respondentu.1
Datu vākšanas process.
Datu vākšanas procesa norisē ir izdalāmi vairāki posmi:
Darba ņēmēju atlase;
Apmācība potenciālajiem datu vācējiem;
Uzraudzība datu vācējiem;
Darba apstiprināšana uz vietas;
Datu vācēju novērtēšana.…