Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:621043
 
Evaluation:
Published: 10.05.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Izpildvaras galvenā institūcija ir valdība (ministru kabinets, ministru padome) . Prezidentālās republikās valdību vada un veido prezidents, savukārt, parlamentārajās republikās, kāda ir Latvija, valdību veido parlaments.
Latvijas Republikas valdība – Ministru kabinets – sastāv no Ministru prezidenta un ministriju vadītājiem. Ministru kabinetu apstiprina Saeima. MK sastāvu premjerministrs var papildināt ar Ministru prezidenta biedru un vairākiem īpašo uzdevumu ministriem. Katrā ministrijā ir Ministru prezidenta iecelts parlamentārais sekretārs, savukārt, ministrijas valstssekretārs ir augstākais ierēdnis konkrētajā ministrijā – vada administratīvo darbību, koordinē departamentus un nodaļas.
MK iekšējās darba institūcijas ir komitejas, kas apvieno vairāku radniecīgu nozaru ministrus. Viens ministrs var darboties vairākās komitejās.
MK sēdes nav atklātas, un tajās drīkst piedalīties tikai ļoti ierobežots personu loks. Savus lēmumus Ministru kabinets pieņem ar balsu vairākumu, balsstiesības ir Ministru prezidentam, ministriem, MP biedram un īpašo uzdevu ministriem. Uz MK sēdi var tikt uzaicināti eksperti kādā noteiktā jautājumā, un to drīkst darīt Ministru prezidents.
Ministru kabinets nav tiesīgs pieņemt noteikumus ar likuma spēku, to dara Saeima. Izņēmums ir gadījums, kad Saeimā ir sessiju starplaiks. Taču vēlāk, pēc sessiju starplaika beigām, noteikumi ir jāiesniedz Saeimai – ne vēlāk, kā trīs dienas pēc sessiju sākuma. Ja Saeima šos noteikumus nenodod tālāk, komisiju izskatīšanai, vai arī sešu mēnešu laikā neapstiprina galīgajā lasījumā, noteikumi zaudē spēku.
Lēmumprojektus par politikas prioritātēm parasti izstrādā ministriju speciālisti, konsultējoties ar kolēģiem no citiem savas ministrijas departamentiem kā arī ar ieinteresētām grupām un nevalstiskām organizācijām, ministriiju vadībai lēmumu izstradē ir maza loma. Arī dažādo konsultatīvo padomju loma lēmumu pieņemšanā un izstrādē ir visai ierobežota.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register