Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • LU Juridiskās fakultātes 2006.gada vasaras valsts eksāmenu atbildes tiesību teorijā

     

    Summaries, Notes25 Law

11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:840719
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Jautājuma konkretizēšanas labad ir jāpaskaidro, ka tiesību zinātnes pētīšanas objekts ir normatīvie tiesību akti, jo normatīvie akti ietver arī tādus uzvedības priekšrakstus, kuri tiesību normas nesatur, bet ir normatīvi akti. Pie tādiem pieskaita, piemēram, gludekļa lietošanas instrukciju, dažādu korporatīvo organizāciju (politisko partiju, biedrību, fondu) normatīvie akti.
Normatīvais tiesību akts ir tiesību normas saturošs tiesību avots, kuru sankcionējis publiskās varas subjekts. Normatīvais tiesību akts ir ietērps, forma tiesību normām. Tāpēc nevar runāt par normatīva akta piemērošanu, bet par tiesību normas piemērošanu.
Normatīvs akts ir adresēts nenoteiktam tiesību subjektu lokam un paredzēts iepriekš nenoteikta skaita gadījumu vairākkārtējai regulēšanai. Normatīvs akts ir vispārsaistošs visiem tiesību subjektiem, uz kuriem tas attiecas. Pie normatīvajiem tiesību aktiem nepieder individuāli tiesību priekšraksti noteiktam adresātam/-iem. Pie tiem pieder tiesību piemērošanas akti, piemēram, rīkojumi, spriedumi, lēmumi un līgumi starp diviem privāttiesību subjektiem. Praksē ir sastopami jaukti tiesību akti, kuri satur gan konkrētas normas, gan individuālus priekšrakstus, piemēram, Satversmes tiesas spriedumi.
Normatīvos tiesību aktus var sadalīt pēc konkrēta akta adresāta. Demokrātiskās un tiesiskās valstīs ir raksturīgs strikts dalījums starp ārējiem un iekšējiem normatīviem aktiem. Ārējos normatīvos tiesību aktus var izdot tikai demokrātiski leģitimētas institūcijas: 1) tieši − Saeima, pašvaldību dome/padome;
2) netieši − Ministru kabinets.
Ārējie normatīvie tiesību akti ir saistoši jebkuram abstraktam personu lokam un ar tiem regulē tiesiskās attiecības starp publisko tiesību subjektu no vienas puses un indivīdu vai citu tiesību subjektu no otras puses. Valsts pārvaldes iestādes nav demokrātiskie leģitimētas, tādēļ tās ārējos (t.i., vispārsaistošus) normatīvus aktus izdot nevar. Tās var izdot iekšējus normatīvus aktus, kas ir saistoši tikai iestādei pašai, kā arī tai padotām iestādēm, amatpersonām. Iekšējos normatīvos aktus publisko tiesību subjekts var izdot, lai noteiktu savas vai sev padotas institūcijas ieskrējās darbības kārtību vai izskaidrotu kāda ārēja normatīvā akta piemērošanas kārtību, un šādi akti ir saistoši tikai pašam vai padotībā esošajam izdevējam, tā struktūrvienībām un darbiniekiem. Iekšēja normatīva tiesību akta izdošanas kompetenci un akta piemērošanas apjomu regulē ārējs normatīvais tiesību akts, piemēram, Valsts pārvaldes iekārtas likums, Ministru kabineta iekārta likums u.c.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −17,20 €
Work pack Nr. 1189477
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register