Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,99
You save:
0,60 (12%)
Discounted price*:
4,39
Purchase
Add to Wish List
ID number:297124
Evaluation:
Published: 13.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Mācību jeb didaktikas principi ir secinājumi, kas izriet no mācību procesa vispusīgas analīzes un kā likumsakarīgas prasības (norādījumi, ieteikumi) skolotājam palīdz veidot viņa metodisko stratēģiju un taktiku.
Galvenie principi un to nozīme mācību procesā:

Sociālā mērķtiecība
Mācību teorija akcentē vispārīgās izglītības – zināšanu, prasmju un attīstītu intelektuālo spēju – nozīmi personības iekļaušanā civilizētas sabiedrības darbā un kultūras dzīvē.
Šāds princips bija raksturīgs jau Senajā Grieķijā Atēnu valstij, kur tika likti pamati idejai par vispusīgi un harmoniski attīstītu personību kā audzināšanas mērķi. Proti, Atēnās, kur naturālā saimniecība jau bija pāraugusi plaši sazarotā ekonomikā (lauksaimniecība, amatniecība, tirdzniecība, kuģniecība) un kur strauji attīstījās zinātne un māksla, no jaunās paaudzes prasīja vispusīgu sagatavotību dzīvei. Šī ideja apsīka viduslaiku feodālajā sabiedrībā, taču ar jaunu spēku uzplauka renesanses laikmetā, un turpināja attīstīties un pilnveidoties turpmākajos gadu simteņos dažādu uzskatu ietekmē.
Mūsdienu pedagoģijā personības vispusīgu attīstību nereti izprot pārāk šauri – tikai kā zināšanu un prasmju daudzumu, orientējoties uz intelektuālu vispusību, neievērojot pārējās personības īpašības. V. Zelmenis uzskata: „Vispusīgi ir jāattīsta arī spējas, griba un derīgie paradumi, vispusīgai un stiprai jābūt arī cilvēka morālajai stājai, vispusīgi jāattīsta jūtu kultūra un paškontroles sistēma. Iespējami pilnīga un savstarpēji līdzsvarota visu personības satura elementu attīstība veido personības iekšējo harmoniju (viengabalainību). Disproporcija rada disharmoniju (spējas neatbilst interesēm, talants neattīstās vājās gribas dēļ).”…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,38 €
Work pack Nr. 1126986
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Mācību principi un to nozīme mācību procesā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/297124

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register