Summaries, Notes
Business and Law
Marketing, Advertising
Mārketinga eksāmena jautājumu konspekts-
Mārketinga eksāmena jautājumu konspekts
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Mārketinga jēdziens un loma uzņēmējdarbībā | |
2. | Mārketinga darbības koncepcijas, to izmantošanas iespējas | |
3. | Mārketinga mērķi un veidi dažādās tirgus situācijās | |
4. | Mārketinga vadīšanas process, tā struktūra | |
5. | mārketinga vide, tās mijiedarbība | |
6. | Uzņēmuma mārketinga vide – iekšējais mārketings | |
7. | Uzņēmuma ārējā vide, to veidojošie faktori | |
8. | Mārketinga struktūra, tās elementu kombinēšana ( mārketinga mix ) | |
9. | Pircēja rīcība patēriņa tirgū | |
10. | Pirkuma lēmuma pieņemšanas process, to ietekmējošie faktori | |
11. | Tirgus izpēte, tās veicināšanas kārtība | |
12. | Tirgus izpētes metodes, to raksturojums | |
13. | Mārketinga informatīvā sistēma, tās nozīme lēmumu pieņemšanā | |
14. | Tirgus strukturēšana. Mērķtirgus noteikšana | |
15. | pieprasījuma mērīšana un prognozēšana | |
16. | Tirgus segmentēšana, tās līmeņi | |
17. | Mārketinga stratēģijas izvēlē segmenta tirgū. 18. Preces un uzņēmuma pozīciju nostiprināšana | |
18. | Preces un uzņēmuma pozīciju nostiprināšana | |
19. | Firmas konkurētspējas analīze | |
20. | Prece, tās dzīves cikls. Mārketinga darbības specifika katrā dzīves cikla stadijā | |
21. | Prece, tās raksturlielumi, to raksturojums | |
22. | Jaunas preces attīstīšanas process | |
23. | Cena. Cenu noteikšanas stratēģijas izvēlē | |
24. | Cenu veidošanas metožu izvēle atkarībā no uzņēmuma mērķiem | |
25 | Preču virzīšana tirgū. Virzības “mix” | |
26. | Preču virzīšanas pasākumu priekšrocības un trūkumi | |
27. | Sadales kanāli, to nozīme un veidi | |
28. | Sadales kanālu funkcijas. Starpnieki, to raksturojums | |
29 – 30. | Mārketinga pakalpojumu sfērā. Pakalpojumu pārdošanas specifika | |
31. | Mārketinga plānošana. Stratēģija, mērķi, taktika | |
32. | Mārketinga audits un tā nozīme plānošanas procesā | |
33. | Startautiskais mārketings. Tā vides izpratne | |
34. | Reklāma, tās mērķi, veidi un veicināšanas nosacījumi | |
35. | Reklāmas budžets, tā veidošanas metodes | |
36. | Markas (zīmes), to veidi un izmantošanas iespējas |
Mārketinga veidi.
Konversiāls mārketings – ir saistīts ar situācijām, kad ievērojamā potenciālā tirgus daļā preces un pakalpojumi tiek noraidīti.
Stimulējošs mārketings – saistīts ar nepietiekamu pieprasījumu, proti, stāvokli, kad potenciālais tirgus neizrāda, vai gandrīz neizrāda interesi par konkrēto piedāvājumu:
Prece tiek uzskatīta par pilnīgi vērtību zaudējušu, piemēram, nemodernas lietas,
Precei ir vērtība, taču ne šajā konkrētajā tirgū, piemēram, ragavas, ziemas apģērbs tur, kur ziemas nemēdz būt vai laivas unmakšķeres apvidū, kur nav ūdenstilpņu.
Tirgus nav sagatavots jauno preču realizēšanai..
Attīstošais mārketings – ir saistīts ar preces pieprasījuma veidošanos. Potenciālais vai gaidāmais pieprasījums raksturo stāvokli, kad patērētājam ir vajadzība pēc kāda produkta, taču tā nav apmierināta vai arī produkti tirgū vēl nav parādījušies.
Remārketings – saistīts ar pieprasījuma samazināšanos, kāda var veidoties jebkurai precei jebkurā periodā.
Sabalansēts mārketings – ir saistīts ar mainīgu pieprasījumu, proti, tas ir stāvoklis, kad pieprasījuma struktūrai raksturīgas sezonas vai tamlīdzīgas izmaiņas, kas laika ziņā neatbilst preču piedāvājuma struktūrai, tas ir, atpūtas sezonas vietām – sezonas laiks, kino. Teātri darba dienās patokši, bet brīvdienās pārpildīti u.taml.
Atbalstošais mārketings – ir saistīts ar vienu no vēlamākajām situācijām, proti, apmierinošs pieprasījums.
Demārketings – ir saistīts ar situāciju, kad pieprasījums ievērojami pārsniedz piedāvājumu.
Antimārketings – ir saistīts ar patērētāja, proti, sabiedrības labklājībai kaitīgu pieprasījumu – alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi.
4. Mārketinga vadīšanas process, tā struktūra.
Lai īstenotu organizācijas mērķus tirgū un veiksmīgi veiktu mārketinga pasākumu kompleksu, jāveic mārketinga vadīšana. Mārketinga vadīšana ietver šādas funkcijas:
Analīze,
Plānošana,
Darbības,
Kontrole .
…
Definēsim mārketingu tā – uzņēmējdarbība, kas efektīvi un produktīvi veicina apmaiņu, kuras mērķis ir klientu vēlmju un vajadzību apmierināšana, radot produktu vai pakalpojumu, to izplatot, virzot tirgū un nosakot cenu. Citiem vārdiem sakot – mārketinga pamatā ir pircēju vēlmju un vajadzību apmierināšana, nodrošinot viņus ar īsto produktu par īsto cenu, pārdodot to īstajā vietā, nodrošinot ar īsto informāciju un darīt to visu labāk par konkurentiem. Mārketings ir kā saistviela, kas satur organizāciju, jo par tās darbības atskaites punktu kļūst klients, kuram ir vēlmes, vajadzības un izvēles iespējas un kurš ar savu lēmumu nopirkt rada ienākumu uzņēmumam. Jūs, protams, zināt, ka, pirms iegūt peļņu, ir jābūt ienākumam. Ja visas uzņēmuma struktūrvienības koncentrējas klienta vēlmju un vajadzību apmierināšanai, tad tam ir jāstrādā vienam, nevis dažādiem mērķiem, jo mārketings ir saistviela, kas satur uzņēmumu un liek tam darboties noteiktā virzienā.
- Mārketinga eksāmena jautājumu konspekts
- Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme
-
Starptautiskā mārketinga vide
Summaries, Notes5 Marketing, Advertising, International Organizations, Business
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme
Summaries, Notes for university3
-
Starptautiskā mārketinga vide
Summaries, Notes for university5
-
Starptautiskā mārketinga komunikācija
Summaries, Notes for university4
-
Mārketinga būtība
Summaries, Notes for university4
-
Starptautiskā mārketinga vadīšana (menedžments)
Summaries, Notes for university5