-
Mārketinga eksāmens
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Mārketinga koncepcijas un mērķi | |
2. | Mārketinga ārējā vide, tās raksturojums | |
3. | Mārketinga iekšējā vide, tās raksturojums | |
4. | Mārketinga MIX (pasākumu kompleks) elementu raksturojums | |
5. | Firmas konkurētspējas noteikšana tirgū | |
6. | Produkta (pakalpojuma) jēdziens un klasifikācija | |
7. | Produkta dzīves cikls | |
8. | Cenu stratēģija un tās noteikšanas metodes | |
9. | Vietas izvēle un sadales kanāli | |
10. | Reklāma, tās mērķis, uzdevumi, veidi | |
11. | Noieta stimulēšana | |
12. | Personīgā pārdošana/Tiešais mārketings | |
13. | Konkurences veidi | |
14. | Mārketinga audits | |
15. | Tirgus segmentēšana un mērķtirgus noteikšana |
Pārdošanas veicināšanas līdzekļu izvēle ir atkarīga no mērķiem. Tos var iedalīt 3 grupās: utt..
• cenu piedāvājumi – realizēšana par pazeminātām cenām, atlaižu kuponi utt.;
• piedāvājumi dabiskā formā (reālas preces) – preču paraugi, prēmijas utt.;
• aktīvie piedāvājumi – pircēju konkursi, spēles, loterijas, izstādes – gadatirgi,
12. Personīgā pārdošana/Tiešais mārketings
Personīgā pārdošana Laikietilpīgi, taču ļoti efektīvi. Tikšanās,
telefona kontakti mērķēti izplatītājiem, lai tie tālāk pārdotu gala lietotājiem.
13. Konkurences veidi.
Konkurences veidi
Ekonomikā pastāv šādi konkurences veidi:
1. Absolūtā (tīrā, pilnīgā) konkurence;
2. Nepilnīgā konkurence;
3. Cenu konkurence;
4. Ārpuscenas konkurence.
Pilnīga konkurence
Pilnīga konkurence ir sastopama ļoti reti. Ar pilnīgu konkurenci visbiežāk saprot ideālu tirgus modeli, kādu vajadzētu sasniegt.
"Pilnīga konkurence ir situācija, kad tirgū ir daudz neatkarīgu pircēju un pārdevēju; gan pircēji, gan pārdevēji ar brīvi pieņemt lēmumu, brīvi iekļūt un izkļūt no tirgus."
Šim tirgus modelim ir daudz neatkarīgu pārdevēju un pircēju. Preces tiek tirgotas vienveidīgas un viens pats uzņēmums nespēj ietekmēt preces cenu, jo, paaugstinot preces cenu, šo preci pirkt mazāk. Savukārt pazeminot preces cenu, prece tiks pirkta vairāk, taču uzņēmēja ieņēmumi būs mazāki, nekā pārdodot par tirgus cenu. Pilnīgas konkurences apstākļos preces cenu nosaka tirgus - grafiski to attēlo horizontāla pieprasījuma līnija.
Pieņemsim, ka par Ls 55 tonnā tiks nopirkts gan 100 tonnu, gan 200 tonnu, gan 300 tonnu miežu. Par Ls 56 tonnā labība netiks pirkta, bet lētāk par Ls 54 labība netiks piedāvāta.
Pilnīgas konkurences tirgū var brīvi iekļūt un izkļūt. Tā kā prece ir vienveidīga, tā atbilst noteiktām kvalitātes prasībām un reklamēt to nav vajadzības.
Nepilnīga konkurence
Pie nepilnīgas konkurences tiek piesaistīti sekojoši konkurences veidi: monopolistiskā konkurence, oligopols un monopols.
Monopolistiskā konkurence
Monopolistiskai konkurences struktūrai raksturīgs tas, ka daudzi uzņēmumi ražo vienveidīgu vai nedaudz diferencētu preci, piemēram, kleitas. Visas šīs kleitas ir vienādas, bet uzņēmumi cenšas tās diferencēt.
Atsevišķs uzņēmums būtiski nevar ietekmēt cenu, bet to var panākt, nosakot atšķirīgu cenu katras kleitas modelim.
Var samēra viegli iekļūt nozarē, kurā noteicošā ir monopolistiskā konkurence.
Monopolistiskas konkurences apstākļos pārdevēji izmanto ārpuscenas faktorus - reklāmu.
Oligopols
Oligopolam raksturīgs ir tas, ka ir tikai divi, trīs ražotāji, kas piedāvā līdzīgu vai diferencētu preci, piemēram, mobilo sakaru operatori - TELE2, LMT, Bite.
Uzņēmumi it kā nevar ietekmēt cenu par mobilo sakaru izmantošanu, jo ir jāsacenšas par pircējiem. Tomēr cenu viņi var būtiski ietekmēt, ja vienojas par to. Šo vienošanos var veikt ar mazākām izmaksām, un ieguvēji būtu visi uzņēmumi.
…
Mārketinga eksāmens. 1. Mārketinga koncepcijas un mērķi. 2. Mārketinga ārējā vide, tās raksturojums 3.Mārketinga iekšējā vide, tās raksturojums. 4. Mārketinga MIX (pasākumu kompleks) elementu raksturojums 5. Firmas konkurētspējas noteikšana tirgū. 6. Produkta (pakalpojuma) jēdziens un klasifikācija. 7. Produkta dzīves cikls. 8. Cenu stratēģija un tās noteikšanas metodes. 9. Vietas izvēle un sadales kanāli. 10. Reklāma, tās mērķis, uzdevumi, veidi.. 11. Noieta stimulēšana 12. Personīgā pārdošana/Tiešais mārketings 13. Konkurences veidi. 14. Mārketinga audits. 15. Tirgus segmentēšana un mērķtirgus noteikšana. 16. Tirgus veidi to raksturojums.
- Mārketinga eksāmens
- Mārketinga komplekss
- Mārketinga pētīšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga pētīšana
Summaries, Notes for secondary school13
-
Mārketinga komplekss
Summaries, Notes for secondary school2
-
Mārketinga nepieciešamība uzņēmumā
Summaries, Notes for secondary school6
-
Mārketinga attīstība
Summaries, Notes for secondary school7
-
Konspekts eksāmenam "Starptautiskā mārketinga komunikācija"
Summaries, Notes for secondary school9