Komunitīvā efektivitāte rāda, cik efektīvi veidojas komunikācijas starp uzņēmumu un pircēju. Par to liecina potenciālo pircēju aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. Lai uzzinātu rezultātus šajā jomā lietderīgi organizēt pircēju aptauju un piedāvāt atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1. vai pēc samērā ilga laika atceraties šo reklāmu;
2. vai redzējāt, lasījāt šo reklāmu nesen pēc tās parādīšanās;
3. vai redzējāt, lasījāt par konkrētu produktu un to raksturojumiem;
4. vai redzējāt. lasījāt par konkrētu uzņēmumu, tā darbības veidu, produkcijas ražojumiem u.tml;
5. kā uzvērāt šo reklāmu vai kādu no tās sastāvdaļām un kādas asociācijas tā izraisīja.
Pēc aptaujas datu apkopošanas un apstrādes rezultāti jāsalīdzina ar uzņēmuma plāniem šajā jomā un jānosaka komunikatīvā efektivitāte. ja rezultāti neatbilst plānotajiem, ir jāievieš korekcijas vai jāizstrādā jauna reklāmas programma.
Ekonomiskā efektivitāte rāda reklāmas izmaksu salīdzinājumu ar apgrozījumu noteiktā periodā. Reklāmas pārdošanas efektu ir daudz grūtāk novērtēt nekā salīdzinot ar komunikācijas efektu, jo bez reklāmas to papildus ietekmē produkta īpatnības, cena, pieejamība, konkurentu darbība.
…