Mārketinga un menedžmenta konsultāciju firmas Inlernational Trendsetters prezidents D. Eikons uzskata, ka menedžem risinajumi, kā cinities ar konkurentiem, Latvijas uzņēmumos parasti ir vieni un tie paši - reklāmas palielināsana, cenu samazināsana, jaunu veikalu atvērsana un viss, ko dara citi. Es nesaku, ka šie risinājumi nav pareizi, betjāuzsver, ka mārketings darbosies tad,jajums "piederēs" vieta klientu prātā, citādi viņi jūsu preci nepirks.
Būtibā starp konkurējošārn organizācijām ir loti maza atškiriba. Tās visas pārdod tos pašus produktus, un visi veikali ir vienādi. Lielākā problēma ir tad,ja pircējs sastopas ar vienlidzibu un viņa izvēles noteicošais faktors ir cena. Lai pircējsjūsu produktu piedāvajumu uzlūkotu ipaši, ir nepieciesams kaut kas at.sķirigs. Tā pamatā ir psiholoģija, ko nemaz nav tik grūti saprastJa uz bridi iejutisieties pircēja lomā. Atcerieties kādu nesenu pirkumu. Vai jūs vienkārsi devāties un nopirkāt vislētāko? lespējams, ka ne. Visdrizākjūs pēc noteiktiem kritērijiem novērtējāt preces un uzņēmumus, kas tās pārdod. Tikai tad,ja visas novērtētās preces likas vienādasJūsu izvēli noteica cena. BetJa kāda prece bija atšķiriga, tad visdrizakjūs sevjautajāt, ar ko ši prece atšķiras, vai tājums ir vajadzīga un vaijūs vēlaties šo atSķiribu. Ja uzņēmums ir veiksmīgi noskaidrojis, kādas ir pircēju vēlmes, tad tam ir iespēja labvēligi noskaņot pircējus uz so atšķiribu pamata. Ja neesat pārliecināts, ka noteikta pircēja nostādne ir svariga, tad novērtējiet: cik daudz datorražotaju ir pasaulē? Drosi vien simtiem. Bet, kad es saku "dators", lielākā daļa iedomajas IBM. Kāpēc? Tāpēc, ka tie cilvēku prātus ieņēma pirmieJo bija atšķirigi. Tie piedāvāja kaut ko tādu, ko nepiedāvāja citi.…