Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:305864
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Uzmanības attīstība
Otrajā dzīves gadā, kad bērns sāk staigāt, krasi palielinās priekšmetu skaits, ar kuriem bērns nonāk saskarsmē, sāk aktīvi darboties. Otrajā, sevišķi, trešajā dzīves gadā bērna uzmanību ne vien kaut kas piesaista, bet bērns jau to aktīvi spēj pievērst jauniem priekšmetiem.
Trešajā dzīves gadā bērnu uzmanību var attīstīt vienīgi tādās situācijās, kad izraudzītais uztveres objekts ir kustīgs, kad tas pārveidojas. Bērna uzmanība nav stabila, tā ir viegli novēršama un uzmanības apjoms ir šaurs.
Šajā vecumā bērna uzmanība ir īslaicīga, tās koncentrēšanās ilgums uz vienu priekšmetu nepārsniedz 2 - 3 min. Uzmanības koncentrētība ir vāja. Sadalīt uzmanību starp diviem priekšmetiem vai darbībām bērns nespēj.
Bērnam uzmanība ir noturīga tikai aktīvas darbības laikā.

Sajūtu un uztveres attīstība
Informācijas uztvere ir kognitīvās darbības pamats; tāpēc svarīgi veicināt bērna sajūtu attīstību pirmajā un otrajā dzīves gadā.
Tuvākās apkārtējās sociālās vides iespaidu uztveršana ir arī pamats bērna socializācijai. Bērns nedrīkst būt izolēts. Viņam jārada iespējas saredzēt, sadzirdēt un reaģēt.
Sakarā ar to, ka bērns vecumā no viena līdz trim gadiem sevišķi pievēršas spilgtiem, krāsainiem priekšmetiem, psiholoģijā izveidojusies teorija par krāsas noteicošo nozīmi bērna sajūtu un uztveres attīstībā. Pēc dažāda tipa eksperimentiem noskaidrojās, ka mazbērni vispirms izdala un orientējas pēc krāsas, bet priekšroku formai dod atkarībā no tā, cik labi viņi pazīst priekšmetu. Ja bērnam rāda maz pazīstamas figūras, viņš orientējass uz krāsu.
1. dzīves gadā bērni pareizi atrod pazīstamu priekšmetu pēc nosaukuma.
2. dzīves gada beigās bērni parasti paši spēj pareizi nosaukt uztverto pazīstamo preikšmetu, atbildot uz jautājumu:’’Kas tas ir?’’.
3. dzīves gadā, uztverto attēlu ar vienkāršu sižetu, bērns nosauc atsevišķi katru attēloto priekšmetu.

Atmiņas īpatnības
Pirmā dzīves gada laikā bērns uzkrāj zināmu juteklisku un praktisku pieredzi, viņam veidojas elementāri priekšstati. Šī pieredze vispirms izpaužas atpazīšanā.
Otrajā dzīves gadā bērns spēj pazīt zināmu seju pat pēc pusotra līdz divu mēnešu pārtraukuma.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register