Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:879019
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.08.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads menedžmenta teorijā. Menedžmenta definīcijas. Menedžmenta vēsture, nozīmīgākās attīstības tendences. Politiskās, ekonomiskās un sociālās vides ietekme. Kultūras un menedžments    3
  Menedžmenta definīcijas    3
  Klasiskais menedžments    3
  Frederiks Teilors    4
  Henrijs Faijols    4
  Cilvēku uzvedības teorija    5
  Henrijs Mincbergs    6
  Abrahams Maslovs    7
  Duglass Makgregors    8
  Kvantitatīvās menedžmenta teorijas (1940.-1950.)    8
  Integrētās menedžmenta teorijas    9
  Modernās menedžmenta teorijas    9
  Viljams Ouči    10
2.  Septiņu „S” faktors menedžmentā. Vērtības, ar ko dalāmies. Organizācijas misija. Tās formulēšanas principi. Konteksts un process. Ieinteresētie, mērķa grupas, tirgus segmenti    11
  Septiņu „S” faktors menedžmentā    11
  Organizācijas misija un mērķi    11
  Interesenti    13
3.  Stratēģija. Analīze, tās veidi, tehnikas (sistēmanalīze, SPELT, SWOT). Plānošanas priekšrocības, būtība, mērķi. Plāni un to tipi. Budžets kā visaptveroša plāna sastāvdaļa    14
  SWOT matrica    18
  Sistēmpieeja    26
  Budžets kā visaptveroša plāna sastāvdaļa    27
5.  Projektu menedžments, projekta raksturojums. Projekta attīstības fāzes un to nozīme    29
  Projekta fāzes un projekta dzīves cikli    29
  Projekta procesi    30
  Procesu grupas    30
6.  Personāls, personāla vadīšana. Menedžera pamatuzdevumi. Motivācijas un kontroles nozīme. „Vienlīdzīgās tiesības”. „Brīvprātīgie kultūras organizācijās”. Prasmes. Un to pilnveidošanas cēloņi    32
  Menedžera uzdevumi    34
  Motivācija    36
  Kontrole    37
  Prasmes    39
6.  Vadības stils, tā kategorijas. Organizācijas struktūras un to tipoloģija. Sistēmas, to pārzināšanas nepieciešamība mūsdienu menedžmentā    41
  Roberta Bleika un Džeinas Mutones menedžmenta režģis    42
  Organizācija, tās struktūra    43
  Birokrātiskais modelis    44
  Uzvedības modelis    45
  Organizāciju tipi    46
7.  Menedžmenta funkcija - mārketings. Mārketinga definīcijas, galvenie mārketinga attīstības periodi un to raksturojums. Mārketinga „mix”, Aida mārketinga kanāli. Sabiedriskās attiecības un to raksturojums    47
  Mārketings    47
8.  Mārketinga plāna raksturojums, nepieciešamība un tā sastādīšanas pamatprincipi. Mārketinga funkciju veicēji. Mārketinga nozīme menedžmenta procesā. Nākotnes kultūras attīstības vīzijas. Menedžmenta izglītības nepieciešamība un izglītības iespējas Latvijā    53
  Mārketinga plāns    53
  Mārketinga funkciju veicēji    53
Extract

1. Ievads menedžmenta teorijā. Menedžmenta definīcijas. Menedžmenta vēsture, nozīmīgākās attīstības tendences. Politiskās, ekonomiskās un sociālās vides ietekme. Kultūras un menedžments.
Menedžmenta definīcijas
Menedžments ir patstāvīga nozare, kas sevī ietver specifisku disciplīnu sistēmu, kā arī veido starpdisciplīnu zināšanu kopu, ko dažkārt dēvē par “menedžmenta inovācijas domu”1.
Menedžments – cilvēku, materiālu, finansu un informācijas resursu optimizācijas process un profesionāla darbība, lai sasniegtu organizācijas mērķus2.
Menedžments – darbību komplekss, kas ietver3:
plānošanu (organizācijas mērķu noteikšana un stratēģisku, taktisku, operatīvu plānu izstrāde, lai šo mērķi sasniegtu);
organizēšanu (organizācijas resursu koncentrēšana, sadale un organizācijas struktūras veidošana, lai labāk izpildītu noteikto plānu);
koordinēšanu (organizācijas darbinieku darba un darbību saskaņošana, lai īstenotu organizācijas mērķus);
motivēšanu (organizācijas darbinieku ietekmēšana ar īpašiem paņēmieniem un metodēm, lai viņi efektīvāk strādātu organizācijas labā);
kontroli (uzraudzība par plānu izpildi un nepieciešamā plānu koriģēšana),
kas ir vērsta uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
Menedžments ir lietojams katrā organizācijā, tas obligāti jāsaista ar plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu, motivēšanu un kontroli. Visi menedžmenta veidi tiek virzīti uz darbaspēka, finansu, materiālu un informācijas resursu efektīvu izmantošanu.
Menedžmenta process ir savstarpējas sakarības starp menedžmenta funkcijām, resursiem un organizācijas efektivitāti.
Klasiskais menedžments
Par klasiskā menedžmenta teorijas “dzimšanas dienu” uzskatāms 20.gadsimta sākums, kad menedžmenta attīstībai izveidojās labvēlīgi ekonomiskie, sociālie un politiskie apstākļi. Ar laiku menedžmenta teorija un prakse turpināja attīstīties, veidojās daudzas jaunas zinātniskas skolas, pieejas, kustības. Klasiskā menedžmenta teorija lika pamatus menedžmenta teorijas attīstībai nākotnē. Tā noteica menedžmenta galvenos principus, funkcijas un prasmes, kurus var izmantot arī mūsdienās. Klasiskajai menedžmenta teorijai ir divi virzieni (taču neviens no klasiskā menedžmenta teorētiķiem neizpētīja cilvēku izturēšanos - cilvēku uzvedības teoriju):…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register