Nosakot mērķus un uzdevumus korekcijai jāsāk ar izpratni lomai, ko nosaka konkrētais vecuma attīstības periods, un noteikt uzdevumu, kas ir atbilstošs attīstības potenciālam konkrētajā ontoģenēzes etapā un konkrētā vecuma vērtībām personības tapšanas izaugsmes procesa veselumā. Cilvēka potenciālo iespēju realizācija katrā vecuma posmā ir galvenais profilakses veids, ja parādās novirzes vai nepilnības attīstībā turpmākajos vecuma attīstības posmos.
Galvenais mērķis korekcijas darbam normālas attīstības telpā izprotams kā atbalsts (līdzdarbība) pilnvērtīgai psihiskajai un personiskajai cilvēka attīstībai. No tā izriet galvenais korekcijas uzdevums – izlabot novirzes cilvēka psihiskajā (intelektuālā, emocionālā, motivācijas, uzvedības, gribas, virzības utt.) attīstībā pamatojoties uz optimālu psiholoģisku apstākļu izveidošanu (radīšanu) katras personības individuālā radošuma potenciāla attīstībai.…