Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:236157
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pirms sāk vispār runāt par monopoluzņēmumiem vispirms būtu jāzina, kas vispār ir konkurence, jo monopols ir viens no četriem konkurences veidiem. Konkurence ir ekonomiskā sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu (pakalpojumus), efektīvi saimniekot. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicošā svira. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par augstāku efektivitāti. Neviens uzņēmējs, liels vai mazs, nevēlas bankrotēt. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem, priekšstatiem. Tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu.
Tirgus ekonomikas teorijā parasti tiek izdalītas četras tirgus struktūras, kas vienlaikus tiek raksturotas kā konkurences veidi.
Konkurences veidi: 1) pilnīgā konkurence; 2) monopols un monopsons; 3) oligopols un oligopsons; 4) monopolistiskā konkurence.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register