Ž. De Labrijērs pirms vairāk nekā 300 gadiem izteicis apgalvojumu, kas nav zaudējis patiesumu arī šodien: “Mūsu rakstura galvenās iezīmes pamanāmas katrā sīkākā, nenozīmīgākā uzvedības izpausmē: muļķis ienāk un aiziet, apsēžas un pieceļas, klusē un kustas daudz savādāk nekā gudrs cilvēks.” Tāpēc ir ļoti būtiski uzvesties tā, lai cilvēkiem jums blakus rastos labs iespaids. Tas ir ļoti svarīgi, lai sasniegtu vēlamo rezultātu, ne tikai dzīvē, bet arī lietišķā pasaulē, jo cilvēku saprašanos veido ne tikai vārdi. To liecina pētījumi, kuri novēda pie secinājuma, ka neverbāla saskarsme sastāv no: 7% vārdiskās informācijas, 38% veido balss (tonis, skaļums, intonācija), 55% žestu, skatu, stājas un mīmikas utt. valodas. Sarunā neverbāls vēstījums papildina vārdiski pateikto, palīdz noskaidrot pretrunas, akceptē kādu vārdu vai runas daļu, kā arī aizstāj atsevišķus vārdus vai frāzes.
Neverbālas saskarsmes jautājumi īpaši nozīmīgi kļūst starpnacionālos kontaktos, jo kaut gan mēs dzīvojam vienotā pasaulē, dažreiz ir grūti vai pat neiespējami saprast citas kultūras etiķetes uzvedības normas. Te ir parasts piemērs. Iedomājieties, ka jūms ir sarunāta tikšanos četros pēcpusdienā. Cikos jums vajadzētu gaidīt savu ārzemju biznesa kolēģi? Ja viņš ir vācietis, tad atnāks tieši laikā. Ja jūsu kolēģis ir amerikānis, tad iespējami, ka viņš būs 15 minūtes agrāk. …