Paplašinoties organizācijai, rodas nepieciešamība veidot organizācijas struktūru, citiem vārdiem sakot, sagrupēt darbiniekus nodaļās jeb departamentos kopēju darbību veikšanai.
Galvenie darbinieku apvienošanas principi ir:
I. Pēc organizācijas funkcijām;
II. Pēc ražotās produkcijas vai pakalpojumu veidiem;
III. Pēc teritorijas;
IV. Pēc patērētāju grupām.
Veidojot organizācijas struktūru pēc organizācijas funkcijām, darbinieki tiek sagrupēti pēc līdzīgām aktivitātēm. Piemēram, ja organizācijas galvenās funkcijas ir ražošana, finanses, mārketings, personāla vadība, tad var izveidot četras nodaļas.
Jo organizācija ir lielāka, jo sīkāka specializācija jaunās nodaļās nepieciešama. Tā piemēram mārketinga jomu var iedalīt tirdzniecības, reklāmas, pircēju apkalpošanas, tirgus izpētes, tirdzniecības personāla apmācības nodaļās. Finanšu jomā var izveidot kontroles, darba algu aprēķina, uzskaites un analīzes, maksājumu un izdevumu nodaļas.