Un kā pēdējo, netieši ietekmējošo ārējās vides faktoru jāmin starptautisko vidi, kas ir ārpus valstu ekonomisko, politisko un citu (iepriekš minēto) faktoru kopums, kas ietekmē uzņēmumu attiecības ar ārējo vidi. Būtībā, ikvienam uzņēmumam, kurš jebkādā veidā ir saistīts ar starptautisko vidi, jāievēro visi tie faktori, kas saistīti ar eksportu un importu un, sākot biznesu citviet, jānosaka - interesējošās valsts vides atšķirības un nepieciešamās menedžmenta izmaiņas, strādājot jaunajos apstākļos. Lai iekļūtu starptautiskajā tirgū, biznesa organizācijas lieto dažādas darbības formas un metodes – produkcijas eksportu, licencēšanu, kopuzņēmuma un transnacionālas korporācijas veidošanu vai izmantojot tiešus kapitāla ieguldījumus.
Visu, iepriekš minēto faktoru - kuri veido uzņēmumam netieši ietekmējošo ārējo vidi, kā arī tieši ietekmējošo ārējo un iekšējo faktoru analīze, dod iespēju uzņēmumam noteikt tā stiprās un vājās puses, pastāvošās iespējas un draudus ārējā vidē. Kad ārējās un iekšējās vides analīzes ceļā tas ir nodefinēts, var izveidot tā saucamo SWOT matricu jeb analīzi, kas ir pamatā, lai noteiktu uzņēmumu konkurētspēju.
…