Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:135319
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads   
2.  Pašvaldību darbības un izveidošanas principi   
3.  Satversmes un Eiropas Hartas par vietējām pašvaldībām prasību ievērošana   
4.  Varas un pārvaldes demokratizācija un decentralizācija   
5.  Pilsoņu iesaistīšana pārvaldē   
6.  Lēmējvaras un izpildvaras nodalīšana   
7.  Strikta funkciju sadalīšana starp valsti un pašvaldībām   
8.  Valsts, pašvaldību un vietējo iedzīvotāju interešu optimāla saskaņošana   
9.  Pašvaldību un privātā īpašuma un privātās uzņēmējdarbības (komercdarbības) veicināšana   
10.  Vietējiem iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu paplašināšana un uzlabošana   
11.  Orientēšanās uz pašvaldības teritorijas perspektīvo attīstību   
12.  Vietējā budžeta neaizskaramība   
13.  Ekonomisko vadības metožu izmantošana   
14.  Teritoriālo (municipālo) informācijas sistēmu izveidošana   
15.  Pašvaldību attīstības vēsture Latvijā   
16.  Pagasta padomes pārvaldes struktūra un tās veidošanās   
17.  Pašvaldības Latvijā   
18.  Izpildvaras struktūra pašvaldībās   
19.  Izpilddirektora funkcijas   
20.  Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācija   
21.  Izpildinstitūciju atšķirības   
Extract

Runājot tieši par pašvaldībām, jāmin, ka “vietējā pašvaldība apvieno sevī divus jēdzienus:
pašvaldības jēdzienu, kas nozīmē zināmas sabiedrības daļas publiski tiesisku organizāciju;
vietējības jēdziens, kas nozīmē publiski tiesiskās organizācijas piesaistīšanu noteiktām teritoriālām robežām.”2
Tādejādi var definēt pašu jēdzienu: pašvaldības ir noteiktās teritoriālās robežās pastāvoša vietējās sabiedrības publiski tiesiska organizācija likumā noteiktu publiskās administrācijas uzdevumu veikšanai. Šādu definējumu piedāvā K. Dišlers.
Savukārt likumā “Par pašvaldībām” 3.pantā arī dots pašvaldību definējums: Vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības - domes (padomes) - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī šajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Rajona pašvaldība ir rajonu (reģionālā) pārvalde, kas ar vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības - padomes - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi, ievērojot valsts un attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Vietējās pašvaldības pēc savas būtības ir vietējie koordinatori un realizē valsts noteikto dzīvē. Iedzīvotājiem lielākoties saskarsme norit tieši ar pašvaldībām un tieši tās arī rūpējas par noteiktā administratīvā teritorijā dzīvojošiem iedzīvotājiem labklājību. Tāpēc tieši pašvaldību darbībai un to atbilstošai un kompetentai izveidei ir jāpievērš lielāka uzmanība.
Un pamatojoties uz iepriekš teikto, pamatojas arī šī referāta temata izvēle.

Referātā izmatota literatūra gan no mācību materiāliem, gan atrasta internetā, mājaslapās, kas saistītas ar politiku un pašvaldību darbību.
“Princips (lat. principium pamats, pirmsākums) kādas teorijas, mācības vai zinātnes, kā arī cilvēka pārliecības un darbības vadošā ideja, pamatnoteikums, uzskatu sistēma.”4
Demokrātiskos apstākļos tiesību principu jēgai pastāv divas pieejas:
Tiesību principi ir idejas, pamatnostādnes;
Tiesību principi ir reālo politisko un ekonomisko likumsakarību specifiska izpausme.
Principu var uztvert arī kā idealizētu mērķi, vai arī ideālu, ko mēģinām sasniegt.
Tomēr lai arī pie kura no tiesību principu definējumiem pieturētos, pēc savas būtības tiesību princips ir tās vadošās idejas, idealizēti mērķi pēc kuriem ir jātiecas. Tas nenozīmē, ka principi ir uztverami kā uzdevumi, kuri ir jāizpilda un jāatskaitās par tiem. Princips ir kā paraugs, pēc kura ir jāvadās un jārīkojas atbilstoši tam ne tikai uz kādu noteiktu laiku vai reizi, bet gan pastāvīgi.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −0,77 €
Work pack Nr. 1111698
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register