Patērētāja rīcība iepazīšana ir dabiski izrietošas no tirgzinības jēdziena, tas ir, lūkoties uz precēm un pakalpojumiem no patērētāja redzes viedokļa. Veiksmīgākie tirgvedības speciālisti cenšas uzzināt ko grib patērētājs, nevis padarīt to, ko speciālista izpratnē grib patērētājs. Tirgvedības speciālistiem patstāvīgi jāpēta patērētāj rīcība.
Patērētāja rīcība ietver to cilvēku aktivitātes, kas pērk un lieto preces. Patērētāja rīcība ietver arī pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesu, kas ir pirms pirkumu iegādes un nosaka to iegādi. Tirgvedības speciālistiem jādomā ne tikai par to, ko pirks, bet arī kā, kur, kad un ar kādiem nosacījumiem cilvēks to veiks. Jāzina arī, ka pircējs ne vienmēr ir patērētājs. Bērnu vietā pirks viņu vecāki, bet bērns, kas būs šā produkta patērētājs, var ietekmēt lēmumu pieņemšanu.
Patērētāji rīcības pētnieki atzīst, ka pirkšanas lēmumu pieņemšanā ir dažādas grūtības pakāpes. Patērētāja pirkšanas lēmuma pieņemšana var būt ilgstoša procesa vai ļoti impulsa rezultāts. Tā jaunas, nepazīstamas vai ļoti dārgas preces prasa nopietnu izpēti un daudzu papildus lēmumu pieņemšanu. Lietas, pazīstamas preces cilvēki pērk, acumirkļa impulsa vadīti.
…