Personiskie faktori -patērētāja individuālās iezīmes, kas ietekmē lēmuma pieņemšanas procesu. Personīga pieķeršanās var ļoti lielā mērā ietekmēt patērētāja lēmumu pieņemšanas procesu, jo patērētāji diezgan bieži emocionāli pieķeras noteiktam produktam, pat tad, ja šī lieta šķiet pavisam nepraktiska. Patērētāju attieksme pret produktiem var būt visai komplicēta. Tā var mainīties atkarībā no : valences, kas nosaka, vai attieksme ir pozitīva, negatīva vai neitrāla; galējības – attieksmes intensitātes; pretestības – no tā, cik lielā mērā attieksmi var mainīt ārējās ietekmes faktori; pastāvīguma – no tā, cik lielā mērā attieksme var mainīties laika gaitā; pārliecības – no tā, cik lielā mērā patērētājs tic, ka šī attieksme ir pareiza.11
Psiholoģiskie faktori– iekšējie pircēju rīcības ietekmētāji. Pie psiholoģiskajiem faktoriem pieskaitāma motivācija, uztvere, iemaņas, pieredze, pārliecība, attieksme un uzmanība. Katrs cilvēks attiecīgajā brīdī pirmkārt tieksies apmierināt sev visnepieciešamāko vajadzību, bet pēc tam – nākamo pēc svarīguma. Kad vajadzību modināšana sasniedz pietiekamu intensitātes pakāpi, tad vajadzība kļūst par motīvu. Motivēts cilvēks ir gatavs rīkoties, bet tas, kā viņš rīkosies, ir atkarīgs no tā, kā viņš uztver situāciju. Uztvere ir kā process, ar kura palīdzību indivīds atlasa, izveido, apkopo informāciju, lai radītu kopskatu par apkārtējo pasauli. Cilvēki vairāk pievērš uzmanību dažādiem kairinājumiem, kas saistīti ar viņu vajadzībām konkrētajā brīdī. Darbības un apgūšanas procesā cilvēks iegūst pārliecību un noteiktu attieksmi, kas savukārt ietekmē viņa kā pircēja uzvedību.12
…