Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:548718
Author:
Evaluation:
Published: 29.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

AUDZINĀŠANA PIRMATNĒJĀ SABIEDRĪBĀ - Pieaugušie intuitīvi audzināja bērnus sekot ierastajam dzīvesveidam, apgūt prasmi sagādāt sev pārtiku, rīkoties ar darbarīkiem, ieročiem. Pirmatnējam cilvēkam vēl nebija individualitātes apziņas. Cilvēces kultūras attīstības agrīnajās stadijās veidojās ģimene. Tā tad arī kļuva par pirmo bērnu skolu. Pamazām veidojās pagātnes un tās vērtību apzināšanās, priekšstati par nākotni.

Audzināšana Senajā Ķīnā - Audzināšanas pamatā Konfūcija, kas līdz 1911. gadam bija Ķīnas oficiālā ideoloģija, Audzināšanas mērķis - paklausība, pienākums esošās kārtības saglabāšanā bez kādām pārmaiņām. Sagatavoja nedaudzus skolotājus, kas tad arī rūpējās par kārtības nemainīgumu visās dzīves jomās. Senajā Ķīnā valdīja "izglītoto" aristokrātija.
Konfūcisms apvienoja sevī politisko un sociālo morāli ar individuālo likumību. Senās Ķīnas sabiedrībā pastāvēja pieci labie tikumi - žēl­sirdība, taisnīgums, kārtība, piesardzība un uzticība.
Izglītības uzdevums Ķīnā bija "atkārtot" bijušo, likt cilvēkam pieņemt iepriekšējo paaudžu sadzīves kārtību.
Ķīnā pastāvēja divas izglītības pakāpes:
1)elementārā skola,
2)eksāmenu sistēma.
Skolas Senajā Ķīnā radās jau apmēram 1000 gadus pirms Kristus dzim­šanas. Konfūcisma morāli praktiskajā jomā atbalstīja budisms un daoisms.
Ķīniešu audzināšana bija pārejas posms no audzināšanas pirmatnējā sabiedrībā uz rietumu cilvēku audzināšanu.
Audzināšanas īpatnības Senajā Indijā - Indiešu kultūras pamatā bija reliģija. Liela nozīme bija arī kastām, Audzināšanas uzdevums - iepazīstināt pie konkrētās kastas piederošu cilvēku ar viņa pienākumiem. Par pienākumu nezināšanu draudēja sods.
Milzīga ietekme audzināšanā bija literatūrai -Vēdām, t. i., himnām, lūgšanām, izteicieniem. Izglītības kopēji bija indiešu priesteri. Indieši pazina poētiku, loģiku, nodarbojās ar algebru, astronomiju, atklāja skaitļu sistēmu.
Senajā Indijā skolās iemācīja rakstīt un lasīt, vēlāk - brahmaņu sabied­riskajās skolās - galvenais mācību priekšmets bija Vēdas.
Audzināšana Senajā Ēģiptē - Ēģiptiešu audzināšana un izglītība bija līdzīga indiešu audzināšanai, un izglītības pamats bija garīgā literatūra. Priesteri bija galvenie audzinātāji un zinātnes atbalstītāji. Skolas atradās pie tempļiem. Mācību saturs bija pietiekami plašs.
Senebreju audzināšana un izglītība - Senebreji sevi uzskatīja par Mozus izredzēto tautu. Toras prasības bija neapstrīdamas. Ar to sākās jūdaistiskā monoteisma vēsture. Skolu sākums Senajā Izraēlā meklējams Pirmā tempļa periodā (11. -6. gs. pirms Kristus). Vecajā Derībā tās pieminētas kā praviešu skolas.
Otrā tempļa laikā (pēc 586. g. pirms Kristus) parādās elementārās skolas, gūstot plašu izplatību. Ap 70. gadiem pirms Kristus dzimšanas tikusi izsludināta obligāta elementārā izglītība zēniem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register