-
Personāla vadība
Personāla atalgošanas pamatprincipi
Katrā organizācijā, lai objektīvi novērtētu darbinieku atalgojumu vispirms ir jābūt skaidrai organizācojas personālnovērtēšanas teorijai.
Personālnovērtēšanas mērķi: 1) darīt zināmu, kas sagaidāms no katra ; 2) uzlabot esošo individuālo ieguldījumu darbā; 3) atspoguļot darbiniekam novērtēšanu; 4) palielināt darba ņēmēja apmierinājumu un motivējumu saistībā ar viņa darbu; 5) uzlabot darbinieka un darba devēja komunikāciju un attiecības; 6) noteikt darbinieku apmācību nepieciešamību; 7) izzināt darbinieka vēlmes un darba potenciālu; 8) attīstīt gan organizāciju, gan personību vienlaicīgi; 9) ieviest taisnīgumu, patiesu atmaksas sistēmu; 10) darbinieku nodrošināt ar izpratni, atbalstu, palīdzēšanu.
Nosakot atalgojumu ir jāievēro sekojoši faktori:
1)Atalgojot jāievēro, lai tas: - Dotu patiesu gandarījumu; - Veicinātu labu darbinieku piesaistīšanu; - Izceltu labākos; - Neatalgotu visus vienādi; - Stimulētu kreativiāti; - Iegūtu efektivitāti; - Atalgojot grupu, neaizmirstu indivīdus; - Paaugstinātu atbildības izjūta.
2)Izveidojot un īstenojot atalgojuma sistēmu, jānodrošina: - Tās izskaidrojums; - Norāde, kāda darbība tiks atalgota; - Kritēriji, ar kuru palīdzību noteikt sasniegto; - Nesaskaņu un neizpratnes izslēgšana; - Atalgojuma piešķiršana un tā saņemšanas atklātums (tas, kas ir papildus darba algai).
3)Jāizmanto individuālie atalgojumi: - Papildu atvaļinājumi; - Iespējas karjeras izaugsmei; - Mācības; - Dāvanas; - Nauda; - Ceļojumi; - Darba vides uzlabošana; - Pasākumi kopā ar ģimeni. Lai darbinieks būtu apmierināts ar savu atalgojumu un pilnībā atdotos organizācijai , atalgojumam ir jāveic sekojošas funkcijas: - Dotu patiesu gandarījumu; - Veicinātu labu darbinieku piesaistīšanu; - Izceltu labākos; - Neatalgotu visus vienādi;- Stimulētu kreativiāti; - Paaugstinātu atbildības izjūta.
Izveidojot un īstenojot atalgojuma sistēmu, jānodrošina: - Tās izskaidrojums; - Norāde, kāda darbība tiks atalgota; - Kritēriji, ar kuru palīdzību noteikt sasniegto; - Nesaskaņu un neizpratnes izslēgšana; - Atalgojuma piešķiršana un tā saņemšanas atklātums (tas, kas ir papildus darba algai).
…
1.Personāla vadības būtība . Personāla vadības evolūcija. 1960. Vēbera birokrātijas modelis. Skaidri un stabili darba apstākļi; ekonomija un struktūra; hiearhistiskas organizācijas; karjera organizācijas iekšienē; izpilde saskaņā ar noteikumiem; augsta kompetence; bezpersoniskas attiecības. 1970 – tie. Uzmanības centrā indivīds. Galvenās, analīzes, motivācijas, komunikācijas, Rodžera aktīvās klausīšanās teorijas. Iezīmes: personiskās – pārmaiņas, sasniegumi un attīstība, stils un attieksme, izaugsme un potensce. 1980 – tie. Uzmanības centrs organizācija. Šteina teorija par līdervadību, Peters izcilības meklējumi, Blakšaīda situacionālās vadības teorija. Iezīmes: organizācijas kultūra, izcilības meklējumi, stratēģiska plānošana, situacionālā vadība, kas balstās uz mērķiem, aktualitātēm, resursu ekonomiju, pakalpojumu un kvalitātes vadība. 1990 – tie. Integrācija un koordinācija. Efektivitāte un mārketings, visaptveroša kvalitātes vadība, organizācijas attīstība, kompetence, internacionalizācija, plānošanas teorijas, darbību izzināšana, morāle un ētika, pārmaiņu vadīšana. 2000 – ie turpina pielietot pēdējo 10 gadu teorijas, akcents uz vērtībām. Vadība, kas balstās uz pārmaiņām, orientācija uz strādājošiem.
- Personāla vadība
- Personāla vadība
- Personāla vadība 1.daļa
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Personāla vadība 1.daļa
Summaries, Notes for university1
Evaluated! -
Personāla vadība
Summaries, Notes for university2
-
Personāla vadība
Summaries, Notes for university4
-
Personāla vadība
Summaries, Notes for university4
-
Personāla vadība
Summaries, Notes for university2