1. Personālvadības būtība un uzdevumi.
2. Personālvadības attīstības fāzes.
3. Svarīgākie uzdevumi personāla vidē.
PERSONĀLVADĪBAS BŪTĪBA UN UZDEVUMI
Personāla vadība – sociālu, ekonomisko un psiholoģisku metožu pielietošana, lai aktivizētu cilvēka faktoru noteikto uzdevumu sasniegšanai.
Personāla vadīšana – process, kurš noved pie tā, ka darbinieki veic tiem paredzētos pienākumus un risina noteiktos uzdevumus.
Ar personāla vadīšanu saprot organizācijas politiku un procedūras ko veic, lai piesaistītu, apmācītu un paturētu labus darbiniekus.
Atšķirība starp jēdzienu “vadība” un “vadīšana” ir tā, ka “vadība” ir vispārīga darbība, bet “vadīšana” ir process. Līdz ar to “vadība” ir plašāks termins nekā termins “vadīšana”.
Personāls ir cilvēks savā darbības vietā. Cilvēks – jaunrades avots. Personālvadības procesā ietilpst :
darba samaksa
darbinieku piesaistīšanā un atlasē
darbinieku attīstība
ATTĪSTĪBAS STADIJAS
• pirmais personālvadību sāka pētīt Teilors. Viņš uzskatīja, ka cilvēks ir mehānisms. Galvenais faktors – darba alga. Pilnveidojot Teilora teoriju tika izveidota jauna teorija – birokrātiskā pieeja (Makss Vēbers)
• Humānistiskā pieeja – cilvēku attiecību teorija – pētīja cilvēku uzvedību, kas jādara lai cilvēks labāk justos.
• Ekonomiskā pieeja – salīdzināti personāl uzturēšanas izdevumi ar peļņu.
• Personālvadības pieeja – orientācija uz uzņēmējdarbību. Uzdevums- izveidot tādu sistēmu, ka , lai cilvēks ne tikai efektīvi strādātu, bet arī labi justos.
SVARĪGĀKIE UZDEVUMI
Organizācija var sasniegt savus nospraustos uzdevumus tikai tad, ja pareizi tiek organizēta personālvadība.
Personālvadības galvenais uzdevums –nodrošināt organizāciju ar vajadzīgajiem darbiniekiem, rūpētos par profesionālo izaugsmi un spēju efektīvu izmantošanu.
PERSONĀLA SAIMNIECĪBAS ORGANIZĀCIJA
…