Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:135236
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Personālvadības būtība
• Personāla vadība- zinātne, kuras izziņas priekšmets ir līdzstrādnieku personālā vadība organizācijā, ar mērķi izskaidrot, atveidot un prognozēt vadības objekta izturēšanās veidu.
• Personāla vadīšanā jāievēro arī:
Kultūras normas
Sociālkulturālās attīstības līmenis
Ekonomiskā efektivitāte
Individuālā neaizskaramība
Likumība
• Personālvadību var apskatīt no vairākām perspektīvām:
Tās ir 4 funkcijas ( plānošana, iesaistīšana un izvēle, attīstība, sankcijas, kas nepieciešamas, vadot cilvēku kopu organizācijās)
Tas ir process, ar kuru nosaka darba resursu nepietiekamību
Tā atspoguļo 4 vērtību ietekmi ( atbildību, efektivitāti-darbīgumu, individuālās tiesības, sociālo taisnīgumu pār darbinieku)
Tie ir likumi, noteikumi, regulēšana, ko izmanto darbā personāla sistēmas ietvaros.
• Personāla ražīgas un efektīvas administrācijas pamatā ir 3 paņēmieni:
Katram vadītājam (ne tikai personāla nodaļai) ir jāpievērš uzmanība darbinieku apmācībai un darba apstākļiem
Darbinieki ir vērtība. Cilvēki rada iespēju organizācijai veikt darbu
Personālvadība ir saskaņošanas procesu, organizācijas mērķu un cilvēku vajadzību integrācija.
2. Personāla plānošana
• Personāla plānošana- sistemātiska pieeja cilvēku iesaistei, izmantošanai un nodarbināšanai organizācijā. Personāla plānošana ir saistīta ar to, lai īstajā laikā un īstajā vietā atbilstoši organizācijas mērķiem garantētu tās vajadzības pēc darbiniekiem īsā, vidējā un ilgā laika periodā. Personāla nepieciešamības plānošana nākotnes periodam, ņemot vērā kā organizācijas iekšējās, tā arī ārējās vides faktorus.
• Personāla plānošanas mērķis ir organizācijai nepieciešamā personāla savlaicīga noteikšana, komplektēšana, apmācība un iesaistīšana darbā
• Personāla plānošana nodrošina zināmas priekšrocības:
Darba devējiem:
- Tiek konkretizēta uzņēmuma personāla politika
- Nozīmīgāka ražošanas faktora “darbs” pieejamība
- Pārredzamāka personāla iesaiste un personālaattīstība
- Paaugstināta darba efektivitāte, jo darbiniekiem skaidri definēti mērķi
Darba ņēmējiem:
- Labāks pārskats par darba vietas izmaiņām nākotnē
- Iespējams plānot profesionālo attīstību un paaugstinājuma izredzes
- Darba apstākļu uzlabošana
• Personāla plānošanas uzdevumi:
Organizācijai nepieciešamā personāla skaita un kvalitātes noteikšana
Personāla izmaksu plānošana (algas, sociālie pakalpojumi)
Personāla meklēšanas plānošana
Personāla iesaistes un izmantošanas plānošana
Personāla attīstības plānošana
• Personāla plānošanā ir svarīgas 4 personāla kategorijas:
Jaunie darbinieki/ vervējamie
Potenciālais personāls
Eksistējošais personāls
Aizejošie darbinieki
3. Personāla piesaistīšana uzņēmumā un ārpus uzņēmuma
• Darba ņēmēju potenciāls:
Atklātais- bezdarbnieki, absolventi
Latentais- tie, kas var aiziet no citām organizācijām.
• Organizācijā, rodoties vajadzībai pēc jauna darba vai darbinieka, vadībai vispirms ir jāizskata tās rīcībā esošo darbinieku iespējas. Šīs metodes pielietošanu uzņēmējdarbības praksē vērtē pozitīvi, radot vairākas priekšrocības:
Papildina un pilnveido darbinieku motivācijas mehānismu
Veidojas mobila organizācijas personāla politika
Garantē to, ka organizācijai savi darbinieki nav sveši
Nodrošina to, ka darbinieka iestrādāšanās jaunajā vietā ir atvieglota, jo viņš organizāciju jau pazīst
Samazina izmaksas, kas ir saistītas ar darbinieku meklēšanu
Saīsina darbinieka pārbaudes laiku
Atbrīvo sākotnējās vietas jaunajai paaudzei
• Tomēr organizācijas iekšējā potenciāla izmantošana ir saistīta arī ar problēmām:
Izvēlēs iespējas ir ierobežotas
Darbinieks, kas pieteicies uz jauno darbu, atraidīšanu var uztvert kā sakāvi vai viņa spēju nenovērtēšanu, samazinot atdevi līdzšinējā darbā
Darbinieks, iespējams, bīsies no iepriekšējā priekšnieka, kas varbūt jutīsies personīgi aizskarts
Palielinās subjektīvais faktors, piem, sarūgtinājums kolēģos
Rodas jauna nepieciešamība aizpildīt atbrīvojušās darba vietas
Samazinās darbinieku aktivitāte, ja priekšnieka vietu automātiski pārņem viņa vietnieks.
• Organizācijas darbinieku potenciālu var izmantot vairākos veidos:
Organizācijā iekšēji izsludinātā konkursā uz jauno darbu
Personāla attīstībā un apmācībā, sagatavojot organizācijas iekšējās rezerves
Darbinieku administratīvā pārcelšana citā darbā
Izmantojot darbinieku virsstundu vai papildu darbus, darbiniekam uzticot arī papildu pienākumus.
• Pastāv šādas personāla meklēšanas iespējas ārpus organizācijas:
Reklāma presē un elektroniskajos masu saziņas līdzekļos (reklāmu lasa daudzi, bet augstas izmaksas utt)
Vakanču pieteikšana Valsts nodarbinātības dienestā (ērta datu bāze, pretendentus atlasa nacionālā mērogā, sociālā atbildība un drošība)
Darbaspēka līzings (uz noteiktu laiku darbinieku iznomā no līzinga firmas, par to attiecīgi maksājot)
Konsultantu izmantošana, kas par noteiktu samaksu atlasīs iespējamos pretendentus
Karjeras dienas mācību iestādēs
Organizācijā strādājošā personāla starpniecība
Profesionāļu asociācijas izmantošana
Personisko kontaktu izmantošana

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1162197
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register