Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:401706
 
Evaluation:
Published: 25.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Izglītības sistēmas vispārīgs raksturojums

Pārvalde.
Centrālā valdība.
Izglītības departaments (DFE) Anglijā atbild par visiem izglītības aspektiem, bet Nodarbinātības departaments atbild par profesionālās apmācības programmām un par īpašiem izglītības jautājumiem. Velsas Birojs atbild gan par izglītību, gan arod-mācību Velsā (sk. talak "Arodizglītība"). Centrālās varas iestādes vispārīgos vilcienos:
- nosaka valsts mērķus un formulē valsts izglītības stratēģiju, ieskaitot valsts mācību programmas izstrādāšanu un ar likumu noteiktā skolas vecuma bērnu zināšanu novērtēšanu;
- pasūta un atbalsta pētījumus par skolu mācību programmu un valsts eksāmenu izstrādāšanu;
- nosaka izglītības nodrošinājuma minimuma standartus un vada tā kvalitatīvu izpildi un lietderīgu izmantošanu.
Centrālās varas iestādes drīkst iejaukties, ja atsevišķas vietējās izglītības pārvaldes vai izglītības iestāžu pārvaldes organi savus pienākumus neveic apmierinoši. Centrālo varas iestāžu rīcībā ir arī svarīgi ietekmēšanas un kontroles līdzekļi, kā noteiktu resursu piešķiršana, piemēram, skolu veidošanas programmām vai izglītības atbalstam un apmācībai īpašiem mērķiem.
Izglītības departaments ir arī atbildīgs par skolu nodrošināšanu ar skolotājiem un par viņu apmācību (saskaņā ar 1944. gada Izglītības likuma 62. pantu).
Izglītības valsts sekretārs izvirza kritērijus, pēc kuriem jāvadāš skolotāju sākuma izglītības kursiem, ja to mērķir ir kvalificēta skolotāja statusa (QTS) piešķiršana. Valsts sekretārs saskaņā ar 1991. gada Likumu par skolotāju algām un darba nosacījumiem ir atbildīgs par skolotāju algu un darba noteikumu noteikšanu. Tālākizglītības departaments publicē rekomendācijas, lai palīdzētu vietējām izglītības pārvaldēm (LEA) un skolām īstenot likumus.
Izglītības departamentu vada izglītības valsts sekretārs. Viņam palīdz viens vai vairāki valsts ministry.
Saskaņā ar 1993. gada Izglītības likumu Skolu mācību programmu un novērtēšanas pārvaldes Anglijā (SCAA) ir atbildīgas par to, lai valsts mācību programma un ar to saistītais novērtējums galvenajos posmos tiktu izstrādāts skaidros vērtību un standartu ietvaros.
Eksāmeni Anglijā norit pēc noteiktā kārtības kodeksa, bet administrātīva atbildība ir četru vidējās izglītības vispārējā atestāta (GCSE) eksāminācijas grupu un piecu izglītības vispārēja atestāta (GCE) eksāminācijas iestāžu pārziņā. Tas ir privātas sabiedrības, ka sir izveidotas pēc ģeogrāfiskā principa.

Vietējās pašvaldības.
Saskaņā ar 1944. gada Izglītības likumu valsts budžeta skolu un pieaugušo izglītības nodrošināšana un organizēšana ir vietējo municipalitāšu (grāfistu, metropoles priekšpilsētu un Londonas priekšpilsētu) pārziņā. Tās darbojas kā vietējās izglītības pārvaldes (LEA). Anglijā un Velsā tādu ir 116.

Mācību iestādes.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register